wtorek, 11 marca 2014

Metal Stools. Metalowy taboret we wnętrzach nie tylko industrialnych. Design Wnętrz.

Metalowe taborety mam na swojej liście wnętrzarskich życzeń od dawna. Są to całkiem konkretne punkty - z dołączonymi zdjęciami wymarzonych czteronożnych obiektów. Jeden punkt został już, ku mojej ogromnej radości, "odhaczony". 

Czując się zainspirowana wnętrzami z wczorajszego postu o eklektycznych przemyśleniach, skusiłam się na biały, metalowy taboret (tutaj) i już nie mogę się doczekać, kiedy do mnie dotrze. Na następny przyjdzie kiedyś czas, ale już wiem, jak będzie wyglądał. Jeśli jesteście ciekawi, zajrzyjcie do postu: Taborety i industrialne dodatki. Na zdjęciu nr 5 znajduje się cudny taboret Cahir - ten czy mu podobny, musi się kiedyś znaleźć w naszych wnętrzach. Tym bardziej, że mam już dla niego miejsce.

W tym samym poście jest również zresztą wyjątkowy, drewniany taboret Reciclada, kolejny na liście, ale dzisiaj nie o nim. Dzisiaj o taboretach  metalowych.


Metalowe taborety, drewniany stół, industrialne wnętrze



Taborety metalowe pasują do każdego wnętrza: wspaniale odnajdą się w aranżacjach rustykalnych, w mieszkaniach urządzonych w stylu skandynawskim, w ogromnych loftach, gdzie króluje cegła, w estetyce shabby chic, w stylu prowansalskim, angielskim, nowoczesnym ..... czy coś pominęłam.... oczywiście w mieszkaniach z eklektyczną duszą :)

Metalowy taboret to industrialny dodatek do wnętrz, o bardzo wielu twarzach i odsłonach, a tym samym możliwościach aranżacyjnych. Metalowe w 100% lub z drewnianym siedziskiem, w kolorze stali lub barwne - ten industrialny mebel może być elementem całej industrialnej historii, ale może być też jedynie akcentem w aranżacji, w której dominuje inna stylistyka.


Metal Stools metalowe taborety, żółty metalowy taboret, czerwony metalowy taboret, krzesło traktorzysty taboret industriialny
Metalowy taboret ma wiele twarzy


   

I takie właśnie mam dla Wa dzisiaj inspiracje: aranżacje, w których industrialny styl zdecydowanie króluje, ale i takie, w których metalowy taboret jest jedynie dodatkiem do estetyki rustykalnej, wiejskiej, skandynawskiej lub innej. Zwróćcie uwagę na to, że ten na pierwszy rzut oka, niepozorny mebel, potrafi wprowadzić wyjątkowy klimat i być również przysłowiową wisienką na torcie.





Drewniana podłoga z pobielonych desek, wysokie sufity, wielkie okno, białe ściany - doskonała baza wyjściowa. Tutaj elementy rustykalne, połączono z industrialnymi. Dodano pikowaną sofę i aranżacja zrobiła się typowo eklektyczna.







To zdjęcie pojawiło się już u nas w poście: Pastelowy Róż detalem w białych wnętrzach.
Zimna stal, szkło, ciepłe drewno i delikatne pastele - piękne połączenie.




Industrialne krzesła, metalowy taboret, metalowe krzesło, pastelowe dodatki, industrialne wnętrze







Metalowy taboret w typowo industrialnej kuchni, zawsze zda egzamin:

Industrialna kuchnia, industrialne meble kuchenne, metalowy taboret srebrny






Prosta aranżacja: naturalne drewno stołu i ławki świetnie kontrastuje z metalowymi dodatkami: taboretem i drucianą lampą. Szara ściana jest doskonałym tłem, który uwypukla detale tej aranżacji:

Drewniany stół, drewniana ławka, metalowy taboret, rustykalno-industriana aranzacja, szara ściana





Poniżej typowo industrialna historia, w której podoba mi się absolutnie wszystko:

Industrialne wnetrze, metalowy taboret, metalowe krzesło, industrialne dodatki






Jak widać poniżej, metalowe taborety mogą doskonale służyć do innych celów, niż tylko do siedzenia. Tutaj świetnie sprawdzają się w roli pomocników w łazience, na których możemy położyć ręczniki lub inne rzeczy:

Czarne metalowe taborety, metalowy czarny taboret w łazience, biała łazienka, rustykalna umywalka,









Niemal absolutne królestwo bieli i dwa metalowe taborety, w kolorze srebrnym. Ich barwa świetnie nawiązuje do widocznego systemu wentylacyjnego: okapu i rury, dzięki czemu aranżacja zyskuje na spójności.

Biała kuchnia, biała podłoga, metalowe srebrne taborety, biały stół drewniany, białe krzesło dla dziecka





Hol zaaranżowany w stylu skandynawskim: dominacja bieli, drewno, czarne dodatki, metalowa lampa i srebrny, metalowy taboret, który w estetyce skandynawskiej odnajduje się świetnie.

Skandynawskie wnętrze, drewniana podłoga z białych desek, metalowy taboret, białe schody, białe wnętzre i czarna komoda






Taką rustykalną kuchnię śmiało można znaleźć i na angielskiej wsi i na francuskiej prowincji i też na skandynawskiej ziemi :)  białe, jasne wnętrza, gdzie niepodzielnie króluje drewno i metalowy taboret - industrialny akcent.

Rustykalna kuchnia, białe meble kuchenne, otwarte półki na naczynia, drewniany stół na tłoczonych nogach, stół vintage, metalowy taboret






Poniżej ocynkowane taborety w rustykalnym wnętrzu. Połączenia ocynkowanych mebli i dodatków z ciepłym drewnem, w kolorystyce naturalnej, czy też z drewnem pobielonym, bardzo do mnie przemawiają.

Ocynkowane taborety, rustykalne wnętrze, drewniany biały stół,  biała podłoga, białe wnętrzre








A oto inspiracja, która jest moim faworytem i nie wiem czy ze względu na magię książki, czy na typowo eklektyczne zestawienie:

Krzesło z japońskim motywem, orientalne motywy, metalowy taboret





A tu mogę zakrzyknąć "Mój Ci On" :)
upolowany na Westwing w kampanii Męska Strona Loftu.



Taboret dallas, metalowy biały taboret
Taboret Dallas


Niedzielne słońce i spacer bez kurtki okazały się nieco zwodnicze. Przeziębienie atakuje pełną parą, ja walczę miodem, cytryną i cynkiem z wapnem. 

Trzymajcie się ciepło. Słońce pięknie świeci,
 ale chyba jeszcze nie czas na wiosenne swawole pełną parą.

Pięknego wtorku :)
Pozdrawiam Was serdecznie,
Magda


źródło zdjęć: Westwing, pinterest.

25 komentarzy:

  1. chętnie bym widziała u siebie, wszystkie te taborety!!!
    ale na pewno Mąż mi nie pozwoli ;p
    a tak serio, to kiedyś też chciałabym mieć chociaż jeden i najbardziej to chyba Cahir...

    walcz z przeziębieniem, nie daj się, niech Cię kotki grzeją i herbatka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się też wszystkie podobają i żałuję, że nie ma tylu metrów, żeby je zmieścić :) Z zakupu strasznie się cieszę, zawsze ten taboret mi się podobał i już niedługo będzie i u nas :) A Cahir jest wyjątkowy. Polowanie na niego rozpoczęte, a nuż będzie jakaś promocja :) z przeziębieniem walczę, futra grzeją, herbata z miodem z żółtej filiżanki, żeby spotęgować moc działania :)
      Buziaki :*****

      Usuń
  2. Fajne są te metalowe, szczególnie w industrialnych klimatach. Mam jednak wrażenie, że pasują wszędzie i w każdym pomieszczeniu. Ja na ich punkcie nie szalej, ale oko zawsze na nich zawieszam, gdziekolwiek je zobaczę :))
    Przyjemnego dnia kochana :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz - oko wędruje i się nie dziwię, bo są niesamowite i gdziekolwiek są, wnętrzu dodają niepowtarzalnego uroku :) liczę na to, że na giełdzie staroci, która u nas jest w ostatni weekend miesiąca, znajdę też jakiś ciekawy. Albo taboret, albo krzesło.
      Słonecznego dnia Marysiu :))

      Usuń
  3. Taborety uwielbiam w każdej postaci :) Na razie mam w domu trzy i wieeeeelki apetyt waśnie na metalowy :) Już jeden mam upatrzony, czekam na promocję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzy taborety - zazdroszczę :) ja dopiero jeden :) może to będzie początek niezwykłej kolekcji :)) Ja czekam na promocję taboretu Cahir :)
      Pięknego dnia :))

      Usuń
  4. bardzo mi się podoba, bardzo jestem za:))) kochana zapraszam do udziału w konkursie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aniu za zaproszenie, ale ja łazienkę mam do bólu minimalistyczną - białe płyty, zero mebli, zero wieszaczków czy innych dekoracji. Nawet brodzika nie ma, tylko szyba od sufitu do podłogi oddziela część prysznicową. Więc w konkursie, gdzie dostaniesz pewnie setki zdjęć z oryginalnymi detalami, nie ma raczej szans :) ale pomyślę :)

      Usuń
  5. Kochana i co ja mam teraz powiedzieć ;-), a raczej napisać... przecież wiesz jak ja wielbię ten styl ....i te wszystkie cudne metalowe taboreciki... boskie są ;-)...Udanego dnia ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty u mnie, a ja w tym czasie u Ciebie :)))) a taborety cudne, prawda? :))) i wiem, wiem, że lubisz :)) pięknego wtorku Olu :)

      Usuń
  6. No nie kurcze! musze sobie kupic taboret koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. może takie bardzo industrialne wnętrza to nie moja bajka, ale taki jeden metalowy taboret w bieli lub srebrze chętnie bym przygarnęła ;-)
    Miłego dnia Magdo, (uściski dla Futer;-)) ;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako dodatek taki taboret jest rewelacyjnie i u Ciebie wyglądałby super w kolorze białym :)) Futra dzisiaj mnie okupują od rana, chyba zadowolone z przeziębienia, bo mogą cały dzień w pościeli poleżeć :) Buziaki dla Ciebie i Twoich chłopców futerkowych :)

      Usuń
  8. Też zastanawiałam się nad nim ale w końcu zrezygnowałam:P teraz troszkę żaluję ale to nic.. na pewno gdzieś trafię na ten jedyny :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak nie mogę odżałować Cahiru. Trafisz, trafisz :) metalowych taboretów jest trochę, a co jeden to wspanialszy :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  9. Ciekawie wyglądają te metalowe taborety, muszę przyznać. Zawsze byłam jednak za drewnianymi... może czas to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drewniane też piękne, i też taki mam na swojej liście do zdobycia :)
      pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Fajne taborety :) Szczególnie fajne połączenie właśnie z drewnem, albo z drewnianym siedzonkiem bądź przy drewnianym stole. Ma to swój niepowtarzalny styl metal+drewno.

    Pozdrawiam mocno:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Połączenia zimnej stali i ciepłego drewna są niezwykłe :) dodają wnętrzom wyjątkowego charakteru :)
      Pozdrawiam serdecznie :))))

      Usuń
  11. Piękne są! Szkoda, że nie mam już miejsca na takie metalowe cacuszko...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W to mogę uwierzyć, bo u Ciebie jest tyle pięknych rzeczy :))) że głowa mała, ale może na maleńki metalowy taborecik znajdzie się jakaś przestrzeń :)))

      Usuń
  12. taborety ???? ja tam widzę ogromne ilości białej podłogi ... a to jest moje marzenie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, to może warto zrealizować to marzenie? :) ja białą podłogę polecam :))) i trzymam kciuki za realizację teraz czy w przyszłości :) Buziak!

      Usuń

Za każdy pozostawiony ślad pięknie dziękujemy :) Blog żyje dzięki Waszym komentarzom :)