czwartek, 2 stycznia 2014

Workspace Design - oryginalne aranżacje miejsca do pracy. Design Wnętrz.

Jako, że rok 2014 zapowiada się pracowicie, pomyślałam, że warto przeorganizować swoją przestrzeń do pracy, aby tchnąć w nią nową energię. O miejsce, przy którym spędzamy kilka godzin dziennie (a czasem być może i więcej), warto zadbać bowiem szczególnie. To oczywiste, że powinno być funkcjonalne, wygodne. Są nawet ściśle określone zasady ergonomii miejsca pracy, pokazujące, jakie powinny być wszystkie odległości od ścian z każdej strony, jakie kąty patrzenia na monitor, kąty kolan nóg opartych o podłogę i tak dalej. To jest wszystko bardzo ważne, ale powinno się również zadbać o estetykę i dobrą energię tego miejsca, byśmy w 100% czuli się w nim dobrze.

Aby to osiągnąć, nie trzeba wprowadzać od razu wielu zmian, czasem wystarczy coś przestawić, zawiesić na ścianie ciekawą inspirację lub tablicę do pisania, wymienić pojemniki na przybory lub postawić oryginalny kubeł na papiery. Możliwości jest mnóstwo.

Ważna jest również kolorystyka. Przeglądając internet widziałam miejsca do pracy całkowicie zdominowane przez kolory - przyznam wyglądały one bardzo energetycznie, ale ciężko się chyba skupić w takim otoczeniu. O wiele bardziej odpowiadają mi aranżacje, w których kolory są akcentami w białych wnętrzach. Dlatego też mam białe ściany, białą podłogę, białe biurko, białe segregatory - a energii szukam w dodatkach. Znalazłam takie dodatki w dzisiejszych inspiracjach: czerwona litera całkowicie mnie urzekła.
  
Dodatkowo potrzebuję sporo miejsca, być może dlatego, że lubię porządek w swojej "pracowej przetrzeni" i lubię na wszystko mieć swoje miejsce. Ale lubię też, gdy na metalowych regałach, które mam za plecami, panuje nieco artystyczny nieład. A że ów nieład jest w trakcie organizacji :)))) szukam inspiracji. Podobają mi się dodatki pochodzące z recyklingu, druciane kosze, druciane pojemniki, metalowe szafy, regały, proste taborety i krzesła z metalowymi elementami. Bardzo podobają mi się również metalowe nogi biurka.

Ważne są również dodatki: pojemniki na przybory, na dokumenty, inspiracje na ścianie, dodatki i dekoracje. Mnie zachwyciło nowe życie ofiarowane metalowym puszkom po jedzeniu i chyba pokuszę się o taki element na swoim blacie. Nie wiem, czy pamiętacie, ale inspiracja ponownego wykorzystania puszki po jedzeniu pojawiła się w aranżacji wnętrz domu w Kapsztadzie - tam właścicielka domu Gail Behr wykorzystała metalową, zieloną puszkę po jedzeniu na wazon na kwiaty, stawiając go na kominku w towarzystwie dzieł sztuki.

Podzielę się z Wami aranżacjami, które mnie zainspirowały, pomimo, że niektóre z nich wydają się być li tylko dla dekoracji, a nie do pracy. Niektóre z tych miejsc są nieco zbyt ascetyczne lub zbyt monochromatyczne, jednak również inspirujące.

Zacznę od tej, która urzekła mnie najbardziej, między innymi również dzięki żółtemu krzesłu, które energetyzuje to miejsce, dodając mu blasku. Jeżeli szukacie kolorystycznych akcentów w tym właśnie kolorze, zajrzyjcie do artykułu: Żółte akcenty we wnętrzach.


Artystyczne miejce pracy proste biurko na czarnych nogach i żółte krzesło
Absolutnie wszystko mi się podoba w tej przestrzeni, a żółte krzesło jest idealnym dodatkiem. Zwykła płyta jako blat biurka, na czarnych "rurowych" nogach jest doskonałym pomysłem. Elementy recyklingu jak najbardziej pasują do miejsca, w którym czeka na nas twórczy wysiłek. Zabieram wszystko!


W poniższym wnętrzu niewątpliwie przydałby się taki energetyczny dodatek, jak powyżej, bowiem jest to wprawdzie aranżacja niezwykle klimatyczna, jednak dla mnie nieco za smutna. W miejscu pracy potrzebuję energii, której tutaj brakuje. Na duży plus odnotowuję jednak, że biurko ustawione jest przodem do okna.

Domowe biuro drewniane meble w klimatycznym wnętrzu
Wnętrze spójnie kolorystycznie: drewniane meble i podłoga w podobnym kolorze. Krzesło absolutnie zabieram!




Białe krzesła Eames białe wnętrze domowego biura
Ależ jasno! Uwielbiam białe wnętrza, pod warunkiem, że są w nich plamy kolorów - tutaj doskonale to zadanie spełnia kolorowa grafika. Takie okna w domowym gabinecie są absolutnie i bezapelacyjnie cudowne! W krzesłach Eames jestem zakochana.


Białe biurko, metalowy kosz i ściana pełna inspiracji - domowe biuro
Urzekł mnie tutaj postawiony na biurku organizer, rodem z dawnej poczty lub z recepcji hotelowej - jest już mój razem z kubłem na papiery - jest po prostu idealny i takiego będę szukać do swojej biurowej przestrzeni.


Zwróćcie uwagę jak niesamowita jest ściana w kolejnym wnętrzu: surowo i niezwykle klimatycznie, chociaż dla mnie trochę za mało miejsca. Nogi biurka i czarne druciane krzesło są doskonałym kontrastem, który ożywia tę aranżację. Jeżeli lubicie druciane krzesła, zajrzyjcie do artykułu
Wire Chair - design drucianych krzeseł
Druciany kosz, Czarne druciane krzesło przy prostym biurku - ascetyczne miejsce do pracy
I mam zagwozdkę, ponieważ uwielbiam druciaki wszelakie i ten kosz podoba mi się okrutnie. Moje serce skradł jednak ten z wcześniejszego zdjęcia. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby i taki kosz znalazł się obok moich metalowych regałów. A wykorzystać go mogę do przechowywania rulonów szarego papieru. Dekoracyjnie i funkcjonalnie :)  Czarne krzesło zabieram do siebie.


Białe wnętrze, drewniany blat jako biurko, druciany kosz na papiery, ściana pełna inspiracji, przeźroczyste krzesła.
Kolejny, fantastyczny druciany kosz. Przestrzeń zdominowana bielą, ale miejsce do pracy bardzo energetyczne, a przy tym dzięki bieli ożywcze i rześkie. Zamiast tradycyjnego biurka, przymocowany do ściany drewniany blat. Przeźroczyste krzesła są bardzo ciekawe. Zabieram druciaka.


CZarne biurko z tablicą do pisania. Elementy recyklingu
Dla mnie miejsca nieco za mało, ale podoba mi się pomysł a taką tablicą przy biurku. Wykorzystam również pomysł z puszką do przechowywania przyborów. Element ten widać wyraźnej na kolejnym zdjęciu.


Recykling na biurku, metalowa puszka do przyborów biurowych
Oto wspomniane elementy recyklingu - przybory trzymane w metalowej puszce. Szara lampka z Ikei również nieźle komponuje się z tą aranżacją. Mam taką samą stojącą i chyba dodam do nich podobne taśmy, zawieszone na sizalowym sznurku, zwłaszcza, że planuję przykleić na ścianie wybrane grafiki taśmą izolacyjną. Dekoracja będzie zatem spójna.


Domowe biuro inspiracja aranżacji
W taboretach zakochałam się od razu, aczkolwiek wykorzystałabym je inaczej, ponieważ nie wyobrażam sobie kilkunastogodzinnego siedzenia na takim zydelku :) Niemniej zabieram!


Monochromatyczna aranzacja domowego biura w stylu skandynawskim
Monochromatyczne wnętrza mają oczywisty urok, aczkolwiek dodałabym jakąś plamę koloru. Coś jednak jest w tej aranżacji. Zabieram stąd druciane poroże :)



Biel jest doskonałym tłem dla poniższej aranżacji, w której dość sporo się dzieje. Drewniane deski i kolorowe plamy ocieplają to miejsce:

Białe biurko na drewnianych nogach, metalowy regał, metalowe lampki biurowe
Bardzo podoba mi się biurko, przypomina mi płaską deskę kreślarską. Regał jest niemal identyczny jak u mnie, tylko niższy i dla lampki która do niego jest przymocowana, znalazłabym miejsce również na swoim :) Lampka stojąca na blacie, również podbiła moje serce. Zabieram dwie. I biurko. I taboret też.

Białe biurko z czarnymi dodatkami, czarna lampka przymocowana do ściany
Znów czerń i biel - zachwycił mnie pomysł na lampkę przymocowaną do ściany. Porywam na swoją, też białą, ścianę.

Taboret na metalowych nogach, drewniane krzesło na metalowych nogach, ocynkowane wiadro z rulonami papierów, metalowa szafa, białe biurko
Krzesło zabieram, taboret również. I jeszcze metalową szafkę. Sporo się dzieje w tym miejscu - niezwykle klimatyczne miejsce. Ocynkowane wiadro też porywam.

Metalowe taborety, czerwona litera, metalowa szafa, kolorowe biurko
Zdjęcie nieco nie wyraźne, ale biurko fantastyczne: lubię taki mix kolorów na jednym meblu. Taborety do zabrania od razu. I świetnym pomysłem jest litera w czerwonym kolorze - ja również staram się, aby w moim domowym gabinecie zawsze był energetyczny dodatek w tym kolorze: konfiskuję.


DRewniane krzesło obrotowe, oryginalne biurko, czarne litery i cyfry.
Od razu i bez komentarza zabieram: biurko, krzesło, druciaki, czarną ramę, literę i cyfrę. Biurko ma fantastyczny kolor!


Białe biurko, oryginalne krzesło - ciekawa aranzacja miejsca pracy
Bardzo klimatyczne miejsce: podoba mi się tu wszystko, a najbardziej ściana z desek, po której widać, że wnętrze ma swoją historię.


No cóż...  jak wynika z mojego, całkowicie subiektywnego, przeglądu powyższych wnętrz,  potrzebuję co najmniej kilku gabinetów domowych, aby urzeczywistnić w nich plany, które zrodziły się w głowie w wyniku tych inspiracji. No bo czy w jednym gabinecie zmieszczę pięć biurek, sześć taboretów, osiem krzeseł, kilka lamp, kilka koszy i wiadro? Jeszcze ja muszę się tam zmieścić :)

zdjęcia via pinterest

13 komentarzy:

  1. Najbardziej podoba mi się wnętrze z odrapaną ścianą ;-). Jest tylko jeden minus... za nic nie mogłabym się skupić mając przed nosem okno... a jak jeszcze widok za nim warty oglądania to już w ogóle ;-). Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odrapane ściany mają niezwykły klimat. Mi z kolei ciężko siedzieć przed ścianą. Biurko mam niemal na środku pokoju, by z boku mieć okno :))))
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  2. Wszystkie mają swój wyjątkowy klimat:) Mnie najbardziej odpowiada 2 i 5:) Pozdrawiam. Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka surowość we wnętrzach ma swój urok :) Pozdrawiam serdecznie :)
      Magda

      Usuń
  3. Wybrałaś bardzo ciekawe aranżacje, każde ma swój urok i w kazdym znalazłabym coś dla siebie. Dziękuję za te pomysły i pozdrawiam serdecznie Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że inspiracje są inspirujące :))))
      pozdrawiam ciepło :)
      Magda

      Usuń
  4. workspace ze zdjęcia nr 3 - idealny :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta biel jest olśniewająca :) pozdrawiam serdecznie :)
      Magda

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. :) cieszę się, że Ci się spodobały :) u Ciebie na biureczku jest ślicznie :)

      Usuń
  6. bardzo ciekawe inspiracje ale chyba do domu :) można jeszcze do tego pomyśleć o ergonomicznych krzesłach http://strefaergonomii.pl i wtedy na pewno całość się zgra i będzie bardzo przyjemnie i dodatkowo wygodnie :) mi bardzo spodobał się pomysł nr 3 i 6 :) bo w pierwszym wszytko jest takie hmmm dopracowane :)) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. @PanWyżej
    Nie tylko dla domu, ja np te szklane fotele z chęcią postawiłbym u siebie w firmie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie dzisiaj przeleciało mi przez głowę myśl na małą zmianę w mojej pracowni (ostatnie zdjęcia http://blog.stabrawa.pl/2014/12/nasz-dom.html ) a tu proszę - piękne inspiracje :)
    Dzięki i pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń

Za każdy pozostawiony ślad pięknie dziękujemy :) Blog żyje dzięki Waszym komentarzom :)