poniedziałek, 30 grudnia 2013

Żółte akcenty we wnętrzach. Design wnętrz i słoneczne dodatki.

Czy ktoś z Was również działa na baterie słoneczne? We Wrocławiu dziś ono tak pięknie świeci, że można je naładować do pełna, nie zabraknie dla nikogo :) Jest ono tak mocne, jakby chciało zrobić psikusa zimie i śniegowym chmurom, których tak wypatrywaliśmy podczas tych świąt. Słońce jednak nie dało za wygraną i codziennie wesoło pukało do naszych okien, a świąteczne spacery bardziej przypominały wielkanocne, niż bożonarodzeniowe.

Ale słońce to energia, którą możemy zaprosić także do naszych domów. Kolorem słonecznym jest barwa żółta, która w symbolice oznacza wiedzę i intelektualny przebłysk - to kolor oświecenia. Niezależnie od tego, jakie ma jeszcze znaczenie, nie da się zaprzeczyć, że z tego koloru emanuje energia, radość, życie i optymizm. Gdy za oknami buro, warto nieco tego blasku wprowadzić do naszych aranżacji. I gdy nadejdą zimowe szarugi kilkakrotnie, przez kilka minut dziennie, po prostu patrzeć na te żółte dodatki, dekoracje czy też meble.

Kolory we wnętrzach są bardzo ważne. Mogą to być wnętrza, w których grają one pierwsze skrzypce jak w aranżacji mieszkania w kamienicy na przedmieściach Paryża lub wnętrza, gdzie są jedynie akcentami, tak, jak to często spotykamy w stylu skandynawskim. Skandynawowie bardzo, ale to bardzo, potrzebują takich energetycznych baterii. W ich wnętrzach z reguły króluje biel, jednak cechą charakterystyczną są również plamy kolorów.

Na naszym blogu pisałam już o kolorowych akcentach w skandynawskich wnętrzach oraz o wprowadzaniu kolorów do białych wnętrz,  gdzie grę kolorów prezentowałam nie tylko w aranżacjach skandynawskich, ale również w loftach, wnętrzach urządzonych w stylu wiejskim.

Dzisiaj natomiast mam dla Was szczyptę inspiracji z akcentami żółtymi, które
starałam się dobrać tak, aby zaprezentować je w różnym wydaniu, ponieważ słońce we wnętrzach może przybrać różne formy :)



Aranżacja jadalni z żółtym dodatkiem


Łazienka pełna inspiracji
Sypialnia i dodatki z recyklingu


Aranżacja salonu z żółtymi akcentami w postaci poduszek i obrazu


Żółte klosze lamp w białym wnętrzu


Żółte poduchy i pufa w inspirującej aranżacji


Barwny chodnik w białej kuchni

Żółte garnki jako dekoracje ożywiające białą kuchnię


Żółta szafa jako mocny  akcent w klasycznej aranżacji wnętrza

Nowoczesne żółte krzesło przy klasycznym, drewnianym biurku
Kolorowe akcenty we aranżacji salonu

Słoneczne akcenty w białej sypialni

Słonecznego dnia Wam życzę :)

źródła zdjęć: miss-design.com, residencemagazine.se, hemnet.se, husohem.se

8 komentarzy:

  1. Żółty kolor mnie tu przyciągnął :-) Uwielbiam, ale głównie w akcentach :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akcenty zdecydowanie wystarczą :)
      serdecznie pozdrawiam :)
      Magda

      Usuń
  2. świetne wnętrza, a ja właśnie skończyłam przygotowywać post na jutro - u mnie też żółto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki intensywny akcent w mieszkaniu bardzo mi sie podoba. Skupia swoja uwage, ozywia przestrzen i jest wyrazisty.

    Udanego Sylwestra zycze, oraz owocnego Nowego 2014 Roku.
    Goraco pozdrawiam
    Marysia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu :)
      Mi szczególnie podoba się żółte krzesło, które mam nadzieję, uda mi się w tym roku upolować :)

      Wesołej dzisiejszej zabawy oraz roku pełnego inspiracji :)
      cieplutko pozdrawiam :))))))))))))))))
      Magda

      Usuń
  4. Cudny akcent... bardzo lubię taki słoneczny żółty... zwłaszcza w te szare dni ;-). wszystkiego dobrego w Nowym Roku... mnóstwo szczęścia i radości i zdrowia ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W szare dni żółty jest idealny :) dziękuję za życzenia i również Tobie życzę Wszystkiego NAJ w Roku - niechaj będzie rokiem dobrym i pełnym radości i spełnienia marzeń :) i zdrowia!
      serdeczności :)
      Magda

      Usuń

Za każdy pozostawiony ślad pięknie dziękujemy :) Blog żyje dzięki Waszym komentarzom :)