poniedziałek, 16 grudnia 2013

Inspirujące wnętrze domu - udanym romansem stylu skandynawskiego i angielskiego. Design Wnętrz.

Kraina Home Design jest rozległa (oj rozległa) i to na szczęście, bowiem w poszukiwaniu ciekawych aranżacji i inspirujących wnętrz, można wędrować bez ustanku i bez ryzyka, że nadejdzie w końcu czas, kiedy to żadna aranżacja za serce nie chwyci i nie przemówi: oto jestem, czerp z mego źródła i inspiruj się do woli.


Dzisiaj chciałabym Wam zaprezentować wnętrza domu, w którym styl angielski połączono ze stylem skandynawskim, dzięki czemu powstało wnętrze wyjątkowe. Nie miało po prostu innego wyjścia. Wnętrza te są całkowicie zdominowane bielą, którą uwielbiam, a którą tutaj bym jednak nieco ożywiła. Całość jest jednak spójna i przemyślana.


 A wędrówkę rozpoczniemy od wnętrza, które dla mnie, jako książkowego mola, jest balsamem na duszę: książki, książki, książki!

Inspirująca aranżacja przytulnego kącika
Książki i albumy na prostych, białych regałach, w koszyku drewnianym, w koszyku drucianym, a do tego miękki fotel i ciepły, patchworkowy pled, w który można się zawinąć, wybrawszy uprzednio książkę do czytania. Wnętrze jest kolorowe nie tylko dzięki okładkom książek, ale również dzięki pledowi, który kolorystycznie nawiązuje do dywanu. Aranżacja ciepła i przytulna.


Myślę, że ta kuchnia doskonale wpisałaby się również w stylistykę  kuchni rustykalnych

Aranżacja jasnej, wiejskiej kuchni
Jasna kuchnia z pastelowymi dodatkami, która łączy w sobie klimaty skandynawskie i angielskie - sielsko i przytulnie, pomimo, że biel z natury jest chłodna. Wiejski klimat tworzą widoczne utensylia kuchenne, materiałowa zasłonka, urocze pastelowe krzesła. Stalowa kuchenka nieco ochładza tę aranżację. Uwagę również zwracają przetarcia na białej podłodze, potęgując wrażenie, że to pomieszczenie ma swoją historię.





Jadalnia w bieli, rustykalne dekoracje w jadalni, eklektyczne wnętrze


Ciekawa inspiracja dla szukających pomysłu, jak urządzić białe wnętrze. Wspaniały, drewniany stół i równie piękne krzesła są pobielone. Delikatne belki stropowe również pomalowano na biało. 

Biała podłoga, biała cała reszta. Ja jestem zakochana w bieli i ta jadalnia jest piękna, jednak trochę smutna. Dodałabym kilka kolorowych akcentów lub dekoracji w naturalnym, drewnianym kolorze, aby ją ożywić. Być może, gdy w otwartym kominku buzuje ogień, pomieszczenie to nabiera dodatkowych barw, ale teraz jest nieco za zimne, acz bardzo ciekawe.






Inspiracja białego wnętrza - długi biały przedpokój



Długi przedpokój wydaje się jeszcze dłuższy dzięki bieli. Piękne białe dechy na podłodze, białe ściany, białe drzwi i dekoracyjny biały zegar. Udanym zabiegiem, wprowadzającym kolor do tego wnętrza, jest postawienie starej drewnianej ławki, która ociepla tę aranżację. Na suficie i pod sufitem dodano ozdobną sztukaterię. Elementy sztukaterii pojawiają się również w innych pomieszczeniach.





Eklektyczne wnętrze, skóra na podłodze, sztukateria
Salon również utrzymany w białej tonacji, ocieplony skórą zwierząt i spójnymi akcentami kolorystycznymi.


Aranżacja sypialni w stylu angielskim i skandynawskim
W sypialni melanż stylów jest bardzo widoczny.




Łazienka urządzona w stylu skandynawskim i angielskim
Bardzo klimatyczna łazienka, która również łączy elementy stylu skandynawskiego z angielskim. Absolutnie wspaniała podłoga: stara, wytarta - ma swoją historię. Moją uwagę zwróciła między innymi umywalka, wsparta na delikatnym stelażu: jej rura odpływowa dodaje temu wnętrzu charakteru.

źródło zdjęć: planete-deco

8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Fajnie, że wpadłaś :) pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Kiedyś styl angielski nawet mnie interesował, moze dlatego, ze mieszkałam blisko Anglii :)))
    Jednak szybko przeszło mi to zainteresowanie, zdecydowanie gustuje w deco art i ogolnie artystycznych wcieleniach mieszkania :) Ale....popatrzeć zawsze lubie :)
    Miłego poniedziałku i powodzenia z tworzeniem ozdób i ciasteczek :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie nie ma stylu, który by mnie nie interesował i nie inspirował, chociaż w domu postawiłam na połączenie stylu nowoczesnego i skandynawskiego. Aranżacjom wnętrz artystycznych mogłabym się przyglądać godzinami :) i zawsze odkryję coś nowego, taka ich magia. Czas pierników i tworzenia ozdób przyjdzie jutro, bo dzisiaj takie zawirowania, że nawet na nasz Jarmark nie udało mi się dotrzeć. Ale mam za to fajne foremki do pierników: w kształcie renifera, wiewiórki, lisa, jeża :)
      miłego wieczoru!

      Usuń
  3. Super post! Własnie jestem na etapie urządzania domu. Początkowo planowałam wykończenie w stylu nowoczesnym (cokolwiek to znaczy ;-) ) Ale kilka miesięcy temu zupełnie zmieniła mi się wizja (niestety ciut za późno w kontekście niektórych wcześniejszych decyzji, np kolor okien, no ale trudno) Miało być w stylu angielskim. Szybko się jednka przekonalam, że mieszam różne style, nieświadomie. Styl angielski i skandynawski, przede wszystkim. Momentami zaciera mi się granica między nimi. Dochodzi do tego jeszcze shabby i wiejski i art deco, retro. Czasem się zapętlam i już sama nie wiem, który jest który :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Znam też takie zmiany w koncepcjach urządzania własnych wnętrz, ale to chyba całkowicie naturalny proces, szukając inspiracji, spotykamy coś nowego, coś co bardziej czujemy i dzieją się zmiany :) mi takie przenikanie się różnych stylów bardzo się podoba - otrzymujemy wtedy całkiem nową jakość. A jeśli do tego nasze wnętrza są spersonalizowane to jest już bomba :)
      serdeczności :)

      Usuń
  4. Bardzo ciekawy styl. Chociaż ja osobiście wolę bardziej nowoczesne klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo piękny design :) Styl angielski jest jednym z moich ulubionych!

    OdpowiedzUsuń

Za każdy pozostawiony ślad pięknie dziękujemy :) Blog żyje dzięki Waszym komentarzom :)