wtorek, 17 grudnia 2013

Bombki ludowe - oryginalny akcent świątecznej aranżacji wnętrza.

W grudniowym numerze Weranda Country pojawił się artykuł "Bombki na ludowo". Niespodziewanie okazał się on przyczynkiem do mojej małej, sentymentalnej podróży w czasy dzieciństwa. 


Dekoracja świąteczna z ludowym motywem
Folkowy motyw kogucików. Bombka idealna dla tych, którzy na Święta Bożego Narodzenia wybierają aranżację czerwono-białą.

Przypomniały mi się chwile, kiedy przyglądałam się mojej Babci, podczas gdy ona malowała bombki: malowała zimowe pejzaże. Miała farbkę białą, zieloną, brązową i złotą. Złotą byłam zachwycona do tego stopnia, że gdy udało mi się wyprosić jedną tubkę, byłam wniebowzięta, a w szkole zrobiłam furorę :) Dawno to było bardzo... Bombek babcinych zostało kilka raptem, ale są bezcennym skarbem rodzinnym. I co roku zdobią choinkę w moim rodzinnym domu. A w domu tym zostały same kochane baby: Mama i Babcia, która to właśnie te bombki własnoręcznie nam wymalowała.

Czas strasznie pędzi, dlatego cieszmy się każdą chwilą rodzinną, każdym momentem spędzonym wspólnie, bo są to chwile bezcenne. To właśnie najbliżsi są najważniejsi podczas świąt. Spędźmy z nimi tyle czasu, ile tylko się da, nie gońmy,  nie patrzmy na zegarek, tylko spokojnie, niespiesznie celebrujmy ten świąteczny czas.

Wracając do wspomnianego artykułu - został on opatrzony pięknymi zdjęciami (jak zawsze w Weranda Country), na których pysznią się wspaniałe bombki ludowe ze wzorami kurpiowskimi, łowickimi, krakowskimi. Jeśli macie możliwość zajrzenia do tej publikacji, gorąco Was do tego zachęcam - jeżeli bowiem chcecie do swoich świątecznej aranżacji dodać ludowy akcent, znajdziecie tam piękne inspiracje.


Dodanie do świątecznego wnętrza ludowego akcentu, jest ciekawym pomysłem. Niezależnie od tego w jakim stylu mamy urządzone mieszkanie i niezależnie od tego czy dekoracje mamy w stylu glamour, w stylu skandynawskim, czy też angielskim lub modern, a wnętrza klasyczne, industrialne, prowansalskie lub art deco, czy mamy choinkę z palet czy też udekorowaną tradycyjnie - folkowa nuta doda naszej aranżacji charakteru i pewnej wyjątkowości. Nasza sztuka ludowa jest piękna, a te bombki są  niejednokrotnie małymi arcydziełami. Myślę, że to może być nawet tylko jedna taka bombka na całej choince lub własnoręcznie zrobionej świątecznej girlandzie - już taki akcent będzie dość wyraźny, ponieważ bombek z folkowymi motywami nie da się nie zauważyć. Z całą pewnością można je kupić w galeriach z rękodziełem, na świątecznych jarmarkach lub po prostu w sklepach internetowych.

Ja znalazłam dla Was w sieci kilka takich wyjątkowych bombek. Na początku zaprezentuję te odkryte w sklepie Folkstar


Piękne, ręcznie malowane bombki z postaciami ubranymi  
w tradycyjne łowickie stroje ludowe:




 I znów para łowicka, tym razem na zimowym spacerze:





Poniżej motyw wycinanki łowickiej:







 Kolejna bombka z folkową wycinanką:






Bardzo energetyczne czerwone dudki 
inspirowane motywem kurpiowskim:





A tutaj motyw haftu kaszubskiego:






 Kolorowy łowicki kogut:







 Tę choinkową bombkę udekorowano haftem wdzydzkim
który jest odmianą haftu kaszubskiego. Znaleziona w sklepie Czec


Ozdoba choinkowa








Na tej bombce w kształcie serca również zaprezentowano haft kaszubksi, 
tym razem żukowski. Bombkę odkryłam także w sklepie Czec





Piękne bombki ludowe z motywami znalazłam również na blogu Wiejsko...czasem czarodziejsko 
  
Oryginalne ozdoby świąteczne
Motyw kaszubski

Oryginalna świąteczna dekoracja wnętrz
Motyw łowicki

I wprawdzie artykuł traktuje o naszych ludowych bombkach, ale nie mogłam sobie odmówić zaprezentowania uroczej, ręcznie malowanej bombki z motywem skandynawskim oraz bombki z motywem holenderskim, które znalazłam na wspomnianym wyżej blogu.





Czas ubierania choinki nieuchronnie się zbliża, zatem życzę Wam wspaniałego czasu, który spędzicie na wieszaniu ozdób na bożonarodzeniowym drzewku :)

Tymczasem zakończył się Mikołajkowy Konkurs  na naszym blogu i uroczyście ogłaszam, że losowanie odbędzie się dzisiaj w godzinach wieczornych :) A wynik zaraz po losowaniu ogłoszę :)

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam motyw folkowy, nie tylko na bombkach, ale na wszystkim! Bardzo sie ciesze, ze wspołczesny design zainspirował się tradycją folklorystyczną. Bombki - bombowo folkowe ;))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również kocham ludowe motywy i lubię folkowe akcenty we wnętrzach - czy to bombki, czy ludowe koniki, obrusy, wycinanki folkowe w ramach. Jest w tym tyle piękna i tyle charakteru, że te arcydzieła pasują do każdego stylu we wnętrzach, jeśli się umiejętnie taki detal wkomponuje.
      Pozdrowienia na ludowo :))

      Usuń
    2. Chyba podczas wizyty w Polsce , podkradnę Mamie jakąś wyhaftowaną serwetkę ;) W ramce na białym tle, mogłaby wyglądać cudnie.

      Usuń
    3. Będzie wyglądać pięknie!

      Usuń
  2. Ja również uwielbiam wzory ludowe,kaszubskie,łowickie i Za-lipiańskie. Nawet maluję ręcznie na drewnie te właśnie wzory.
    Zapraszam do mnie Zosia.

    OdpowiedzUsuń

Za każdy pozostawiony ślad pięknie dziękujemy :) Blog żyje dzięki Waszym komentarzom :)