sobota, 20 grudnia 2014

Parterowy dom energooszczędny z miejscem na super pralnię :)

Mieszkanie częściowo już posprzątane, dekoracje przygotowane do wykonania i nasze wnętrza wreszcie będą gotowe na święta. W sobotni poranek, kiedy jest spokojnie, leniwie, mogę sprzez chwilę oddać się temu co lubię najbardziej czyli: czytaniu lub marzeniom o domku i poszukiwaniom projektu. Mam nawet nową książkę, którą kupiłam z myślą o drugim dniu świąt o jednakże mało świątecznym tytule: "Grób w górach" (Michael Hjorth i Hans Rosenfeldt). Kolejna część cyklu kryminalnego z Sebastianem Bergmanem - czytaliście? Długo czekałam na ich kolejną książkę i już nie mogę się doczekać, gdy w drugi dzień świąt... pod kocykiem, z herbatą świąteczną, przyciszoną muzyką przy zapalonej choince będę ją czytać. Do pełni szczęścia będzie brakować tylko śniegu za oknem.

Czyli zostają mi poszukiwania domku lub inspiracji do podrasowania naszego pomieszczenia gospodarczego. I chyba skoncentrowanie się w ostatnich dniach na tym pomieszczeniu, odbiło się również w moich poszukiwaniach. Postanowiłam bowiem znaleźć tym razem coś większego, tak, żeby można było urządzić domową pralnię z prawdziwego zdarzenia, większą, jak na inspiracjach, które pokazałam Wam w ostatnim poście Laundry Black and White

No i zaszalałam na całe 140 m2 :)))  sporo ich jest, ale funkcjonalna pralnia ma swoje wymagania :) Znalazłam parterowy dom energooszczędny Ex 11 G2  Dom nowoczesny o ciekawej bryle z tak imponującymi przeszkleniami, że niemal zaciera się granica między ogrodem a domem. Pięknie doświetlone wnętrza, rewelacyjny podział funkcjonalny i nowość w naszych poszukiwaniach: idealne pomieszczenie na pralnię. 

Projekt domu EX 11 G2


Tak sobie myślę teraz, że z budową domu warto czasem poczekać, aż pozna się wszystkie swoje potrzeby, pragnienia, przyzwyczajenia, żeby był on uszyty na naszą miarę i spełniał wszystkie nasze oczekiwania. Ja na przykład teraz wiem, że bardzo, ale to bardzo chciałabym mieć taką pralnię, jak w tym projekcie. Zobaczcie sami:

 



Pomieszczenie gospodarcze z numerkiem 15 jest wręcz stworzone na pralnię - nie tylko dlatego, że jest spore, że ma funkcjonalną wnękę, w której mogą stanąć pralka i suszarka, ale dlatego, że ma wyjście do ogrodu! Ja uwielbiam suszyć pranie na powietrzu, na słońcu i mogłabym wystawiać suszarkę za te drzwi i mieć tylko dwa kroki do powieszenia prania. Wiem, że nie wszyscy lubią widok suszarki na tarasie, ale ja uwielbiam: uwielbiam przyglądać się jak prześcieradła falują na wietrze, jak ubrania się delikatnie poruszają, roztaczając taki specyficzny, świeży zapach. A w pościeli suszonej na słońcu śpi się o niebo lepiej. Więc u nas suszarka na dworze będzie stała, gdy tylko zaświeci słońce. 

A jakie zmiany my byśmy wprowadzili? Niewiele, bo to wnętrze jest naprawdę świetnie podzielone i bardzo funkcjonalnie zorganizowane.  Idąc od strony garażu:

Pomieszczenie nr 16 przeznaczylibysmy na nasz sklepowy magazyn.

15 - tak, jak pisałam wyżej: pralnio-suszarnia.

W pomieszczeniu nr 7 zrobilibyśmy garderobę - 2,45 m2 można całkiem fajnie zagospodarować, a jest tutaj wentylacja, zatem miejsce na garderobę idealne. Poza tym byłoby blisko z pralnio-suszarni - dwa kroki i czyste rzeczy można już układać w szufladach i na półkach.

W salonie, jadalni i kuchni żadnych zmian - jest idealnie. W okresie wiosennym i letnim można "wyjść" z jadalnią na taras.

W pokoju 9 znalazłaby się nasza sypialnia. Weszłaby do niej wielka szafa no i dodatkowo jest wyjście na taras. Nie przeszkadza nawet to, że taras ten byłby od strony drogi, ponieważ można go pięknie obsadzić iglakami i stworzyć tym samym miejsce intymne, do którego nie będzie miał dostępu "obcy wzrok".

Pomieszczenia oznaczone numerami 11, 12, 13, 14 i część 8 zostałyby połączone i stworzylibyśmy tym samym piękną przestrzeń do naszej pracy - w 14 znalazłby się podręczny magazynek.

Co sądzicie o takim zagospodarowaniu? Mi się wydaje, że jest już wszystko czego byłoby nam potrzeba: magazyn, pralnio-suszarnia, garderoba - czyli wszystkie pomieszczenia pomocnicze, które uwalniają przestrzeń życiową od zbędnych rzeczy. 

Projekt zachwyca również bryłą i ciekawym podziałem dachu: zauważcie, że dach dwuspadowy jest nad częścią "domową", a nad tą bardziej gospodarczą jest płaski. Wydaje się, że w ten sposób dodatkowo podkreślony jest podział funkcjonalny.

Bardzo spodobał mi się również taras i to, że jest on z dwóch stron domu. Ten od strony ogrodu zaimponował mi ciekawym rozwiązaniem - nie jest on tylko tradycyjnym prostokątem, ale ma kształt, który mi osobiście przypomina pomost nad jeziorem. Można go wyłożyć poprzecznymi deskami i czuć się jak na Mazurach ;) Podoba mi się też to miejsce na układanie drewna do kominka - ileż to dodaje uroku! I jaki zapach musi być piękny w jego pobliżu. Zobaczcie zresztą sami całą bryłę i te dwa tarasy:

Projekt domu EX 11 G2
 
Projekt domu EX 11 G2

Projekt domu EX 11 G2

Jak Wam się podoba? Macie jakieś rady, podpowiedzi dotyczące naszego "rozplanowania" przestrzeni? Czekamy na Wasze komentarze, maile i za każdy znak, ślad pozostawiony ogromnie dziękujemy :)

Tymczasem zbliża się 11.00, czas zatem wstać od komputera, kończyć porządki i zabierać się do dekoracji. Ale spokojnie, bez pośpiechu. Zaraz włączę ulubioną płytę, przygotuję drugą już kawę i w towarzystwie słoneczka, które cudnie zagląda przez nasze okna, będę przygotowywać dom na święta - uwielbiam ten czas :))))) I nie ma mowy, aby moja noga postała w ten weekend w jakimkolwiek hiper czy innym supermarkecie. Większość zakupów zrobiona już przez internet, reszta na spokojnie we wtorek. Bo tak, jak lubię okres przedświąteczny i tę gorączkę dekorowania, tak alergicznie reaguję na dzikie tłumy w wielkich sklepach i ten dziki pęd zakupowy. Polecam internet zwłaszcza na cięższe zakupy spożywcze i mniejsze, klimatyczne sklepiki na zakupy tego, co świeże i co powinno być zdrowe, a nie naszpikowane nie wiadomo czym.

Dobrej soboty dla Was i moc przedświątecznych uścisków!!!
Magda

źródło zdjęć: extradom.pl

24 komentarze:

  1. Magda :) wybierasz projekty, które podobają się także mi. Świetne zmiany wprowadzasz, dzięki którym dom staje się bardziej funkcjonalny.
    Pozdrawiam gorąco!
    Marta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że i Tobie się podobają :)))) zmian tu w zasadzie niewiele, ale byłyby obowiązkowe, by dom był na nas uszyty :) Pozdrawiam niedzielnie :)) Buziak!

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Niby niewielki, ale chyba fajna sprawa :))

      Usuń
  3. Wiedziałm, że nie skończy się na 70m2 ;D świetny wybór. Ja udekorowałam biuro na wigilię firmową i już mi zapał minął :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba się nie skończy :))) okazuje się, że niektóre pomieszczenia są absolutnie niezbędne :)) Uściski!!!!!

      Usuń
  4. Całość wygląda niezwykle pięknie. Ciekawe jaki byłby koszt postawienia takiego domku

    OdpowiedzUsuń
  5. Wasze poszukiwania są bardzo bliskie mojemu serduchu ;) My też planujemy i zmieniamy plany - próbuję przekonać mojego P. że chciałabym mieć dostęp do pracowni bez wychodzenia z domu, on kategorycznie odmawia. Może i dobrze, bo sama obawiam się tego wszędobylskiego pyłu :( Oh, czemu podjęcie decyzji jest takie trudne! Piękny dom - rzeczywiście skojarzenie z pomostem jest trafne ;)
    Buziaki, Ania
    p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy Waszej pracy to faktycznie lepiej tego nie łączyć aż tak - pył to nic dobrego. Buziaki Aniu i wszystkiego co najlepsze w 2015 roku! Pozdrawiamy :))))

      Usuń
  6. Chciałam Ci dzisiaj życzyć Wesołych Świat Bożego Narodzenia! Aby ten czas był dla Ciebie wyjątkowo spędzony i w radosnej atmosferze! Pozdrawiam Cię gorąco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy Martyno :)))) Wszystkiego Naj i wszystkiego DObrego na 2015 rok!!! :)))) cieplutko pozdrawiamy :)))

      Usuń
  7. Kolejny fajny domek:-)
    Radosnego Świętowania Madziu i Wszystkiego Najlepszego na Nowy Rok!!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy ślicznie i również dla Ciebie i dla Twoich bliskich wszystkiego co najlepsze w 2015! :))) ściskam!

      Usuń
  8. Rewelacyjnie wygląda ten dom :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dom piękny, taras jeszcze piękniejszy. W moim domu brakuje piwnicy... taki szczegół, a bardzo istotny.

    OdpowiedzUsuń
  10. Madzia masz rację dom musi być jak uszyty na miarę :))))) co się z Tobą zadziało kochana????....SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU !!!!!!!!!!!!!!!buziole

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczęśliwego Nowego Roku Aguś :)))))))) buziaki!!!!!!

      Usuń
  11. Czekamy czekamy z niecierpliwością na wnętrza!I wszystkiego co najlepsze w Nowym roku:)Pozdarwiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkiego Najlepszego i dobrego 2015 :)) dziękujemy za życzenia :) uściski!

      Usuń
  12. Życzę samych wspaniałych chwil w Nowych Roku, wymarzonego domu w górach, napisanej książki :) i wielu powodów do radosnego śmiechu.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie za piękne życzenia, byłoby wspaniale, gdyby się spełniły :)) Wszystkiego Dobrego Sylwio dla Ciebie - aby każdy dzień w 2015 był dniem uśmiechniętym, szczęśliwym i spokojnym :) Pozdrawiamy cieplutko! :))

      Usuń
  13. Projekt z klasą jednak zawsze zastanawia mnie jedna rzecz, mianowicie baseny w polskiej rzeczywistości. jak byłem młody to zawsze chciałem mieć dom z basenem, obecnie jednak uważam to trochę za ekstrawagancję bo przeciez mamy takie warunki klimatyczne, a nie inne. Chyba że ten basen miałby być kryty to jak najbardziej ale wtedy pojawia się problem zwiększonej wilgoci, że tak to nazwę

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny projekt :) Taki właśnie domek mi się marzy :)

    OdpowiedzUsuń

Za każdy pozostawiony ślad pięknie dziękujemy :) Blog żyje dzięki Waszym komentarzom :)