poniedziałek, 7 lipca 2014

Drewniana ławka w sypialni jako dekoracyjny pomocnik. Klimatycznie i praktycznie.

Drewniana ławka w domu, najlepiej z drewna starego, z widocznymi sękami, wżerami, słojami - I love it! Takiej ławki szukam już od dawna. Początkowo planowałam, aby ją ustawić w salonie przy stole, zamiast krzeseł z jednej strony. Ale teraz, gdy od tygodnia wyleguję się przymusowo w sypialni, dochodzę do wniosku, że przydałaby się właśnie tutaj: na poduchy, na pled, na rozmaitości, które w sypialni się przydają.

Najbardziej podobają mi się ławki, które mają jedynie siedzisko z deski i cztery nogi, bez żadnego oparcia. Takie ławki oprócz tego, że rewelacyjnie sprawdzają się pod względem praktycznym, są szalenie dekoracyjnie. Dzięki nim można wprowadzić do sypialni nutę stylu wiejskiego lub jeżeli ten właśnie styl, dominuje w tym pomieszczeniu, jeszcze bardziej go podkreślić.

Szukając w sieci aranżacji, w których jednym z mebli jest właśnie drewniana ławka, ustawiona przed łóżkiem, znalazłam naprawdę wiele inspiracji. I tymi, które zachwyciły mnie najbardziej, chcę się z wami dzisiaj podzielić.

Zapraszam :)

Jako pierwsze ławki, które dostępne jest w sklepie MileMaison - tutaj: http://milemaison.pl/Projekt-Stolek-Lawka-Klasyczna  piękne ławki autorstwa Projekt Stołek, wykonane ręcznie z drewna z odzysku

Projekt Stołek ławki


Poniżej ławka pełniąca funkcję stolika, na którym znalazły swoje miejsce i książki i pled i parę innych drobiazgów. Właśnie taki kształt ławki podoba mi się najbardziej, podobnie jak naturalna kolorystyka.

Drewniana ławka w sypialni, biała sypialnia

  
Drewniana ławka w sypialni, aranżacja jasnej sypialni, biała sypialnia




Uwielbiam wnętrza z wysokimi sufitami, w których widać belki konstrukcyjne. Ławka idealnie wpisuje się w charakter tej sypialni. Świetnie wygląda tu również krzesło BFK, o którym poczytacie w artykule Butterfly Chair ikona designu XX wieku.

Belki konstrukcyjne w sypialni, krzesło BFK, drewniana ławka przy łóżku





W tej sypialni drewniana ławka świetnie komponuje się z drewnianymi stolikami nocnymi, które również, podobnie jak ławka, mają nieregularne kształty, dzięki którym jeszcze bardziej przybliżają do natury. Widoczne sęki, nierówności, słoje - ławka idealna :)

Biała sypialnia, stoliki nocne z drewna, drewniana ławka przy łóżku




W ławce, którą widzicie poniżej urzekły mnie oryginalne nogi, kształtem świetnie nawiązujące do stylu, w którym utrzymane są pozostałe meble i pozostałe detale sypialni.

Drewniana ławka w sypialni, biała sypialnia





Niebieska ławka na zdjęciu po lewej stronie ma oparcie, ale pomimo tego świetnie w tym wnętrzu wygląda. Oparcie ławki nie wystaje poza ramę łóżka, więc całość jest spójna. Po prawej urocza, niska ławeczka, na której może zbyt wiele się nie zmieści, ale pled i poducha na pewno.

Drewniana ławka w sypialni




Sypialnia, którą widzicie poniżej, zachwyca mnie absolutnie w każdym calu i nie tylko ze względu na drewnianą ławkę. Zwróćcie uwagę na stare drzwi, oparte o ścianę za manekinem, na stare skrzydło drzwi, do którego przymocowano lampkę nocną, na skrzynię pod tytułową, drewnianą ławką, na wielki kosz wiklinowy... Każdy mebel, każdy detal w tym wnętrzu jest wyjątkowy, a całość niezwykła.

Dekoracyjne stare drzwi, drewniana ławka shabby chic, wiejska sypialnia
Dekoracyjne stare drzwi, drewniana ławka shabby chic, wiejska sypialnia
piękne detale w sypialni


Takie wnętrze, jak to powyżej, urzeka mnie zawsze i niezmiennie i myślę, że gdy uda nam się kiedyś ten nasz wymarzony domek postawić, to będzie utrzymany w takim właśnie klimacie :)


 


Tymczasem dziękuję Wam za odwiedziny :)
Lato w pełni, wakacje trwają (chociaż nie dla wszystkich niestety), odpoczywajcie :)

Dobrego tygodnia Wam życzę :)
Pozdrawiam,
Magda



źródło zdjęć: pinterest i fadedcharmcottage.blogspot.com (dwa ostatnie zdjęcia)

36 komentarzy:

  1. Super post, bardzo podobają mi sie takie ławkowe rozwiązania. Daja mnóstwo swobody, są pożyteczne i sam ich wizerunek bardzo pozytywnie nastraja, szczególnie w sypialni. Żałuje, że my mamy małą sypialnię, gdzie nie ma juz na nią miejsca, a szkoda, bo nawet T, sam zrobił taką specjalną ławeczkę , którą z chęcią bym tam widziała.
    Dobrego dnia Madziu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jak kiedyś będziecie mieć już swoje cztery ściany, to ławeczka będzie jak znalazł :))))) u nas się zmieści, ale nie w takim ustawieniu, jaki mi się marzy, chyba, że odwróciłoby się łóżko, nad czym muszę chyba pomyśleć :)))) Dobrego dnia Marysiu i jeszcze raz buziaki :************

      Usuń
  2. Ależ perełki wybrałaś:-) oszaleć z zachwytu można:-) szkoda tylko, że u mnie taka ławka nie pasuje ale przynajmniej popatrzę na cudne inspiracje.... Cudownego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)))) taka ławka, to pasuje niemal wszędzie, chociaż pewnie nie wszędzie :))))) Pięknego dnia :))))))

      Usuń
  3. drewniany element jeszcze z takiego drewna to świetny element dekoracyjny aż samej mi się taki zamarzył :)
    jeszcze pomalowany na biało z lekkimi odpryskami... po prostu marzenie! :) świetnie dobrałaś zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie takie najbardziej mi się podobają: albo z naturalnego drewna, albo na biało z odpryskami, żeby nie trącił zbytnio nowością :))) pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Szczęsliwi posiadacze takiej ławeczce, farciarze, którzy dostrzegli potencjał w wygrzebanej gdzieś w starej szopie starej ławi....minimalistyczna, biała sypialnia, lniane tkaniny i ta ławka...tak, widzę to dokładnie:-)
    PS-jeszcze tylko chciałam dodać, że uwaznie slędzę historię eM, tylko ostatnio brakło mi czasu na komentowanie....wątek ze Stefanem zdecydowanie mnie zaintrygował :-) buziaki!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu dokładnie tak jak piszesz: biel, len, naturalność i ławeczka :)))) dziękuję za dopisek pees :)))) bardzo się cieszę :))))))) wątek Stefanowy rozwinę :)))) buziaki serdeczne :************

      Usuń
  5. te ławeczki są świetne, dzięki za inspiracje:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne ławki.Mnie marzy się taki stołek chociaż:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też :))))) uwielbiam stołki takie :)))))))))) pozdrowienia "Wakacjowicze" :))))

      Usuń
  7. Jak zawsze piękne inspiracje, uściski Madzia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aguś :))))) serdeczności posyłam :))))

      Usuń
  8. Pięknie spisują się ławki jako element dekoracyjny. Bardzo mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takie ławki są niezwykle dekoracyjne, w swojej prostocie, naturalności kryją niesamowity potencjał :)))) pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Madziu Kochana i tu się z Tobą całkowicie zgadzam ławka to rewelacyjny pomysł i mnie podoba się najbardziej w wersji szeroka gruba, lekko sękata deska i 4 nogi, prosto i cudnie:)) i jak ja ubolewam,że takiej ławki mieć nie mogę ale może w kolejny mieszkaniu..większym ..kiedyś:)))Co do wąsatego kalendarza to fajny jest ale ja, gapa, zapominam w im te cyfry przekładać--he he więc u mnie dziś nadal 5 lipca:)))
    Całuje i tule mocno do serducha Ciebie :)))********

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu - szczęśliwi czasu nie liczą, więc jeśli 5 lipca był dniem miłym i dobrym, niech trwa :))) taka wersja z szeroką, grubą dechą podoba mi się bardzo :) buziaki ślę Madziu i dobrego wieczoru :))))

      Usuń
  10. Świetny pomysł z tą ławką, bardzo mi się podoba:) Jak zwykle przepiękne aranżacje wyszukałaś:) Prawie każde zdjęcia przeniosłabym do mojej sypialni, póki co jest ona jeszcze strasznie niedopracowana;p Ale z tą ławką, to aż mnie natchnęłaś!:)) Dziękuję i uściski:********

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo Olu :)))) U Was taka ławka wyglądałaby super wszędzie :) ściskam Cię bardzo mocno :)))

      Usuń
  11. Taką ławeczkę można bardzo fajnie zaaranżować, np. wyłożyć poduchami i stworzyć coś na obraz szezlonga (chyba tak to się pisze...). Pęknie się prezentuje przy łózkach z metalową ramą, ponieważ przez kontrast delikatnie podkreśla ich urodę :) Ostatnia sypialnia - bajka :)

    Pozdrawiam
    Ewela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, jak piszesz: połączenia ciepłego drewna i zimnego metalu to zawsze świetny efekt dekoracyjny. Ja uwielbiam :)))) a poduchy to świetny pomysł na taką ławeczkę :))))) pozdrowienia ślę :))))

      Usuń
  12. Zdecydowanie moje klimaty, a nowoczesności dziękujemy:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, wiem Ewuś, że Twoje - Twoja sypialnia jest przepiękna :))))

      Usuń
  13. Świetne inspiracje wynalazłaś!!!! Podoba mi się taki klimat ale mój pan mąż nie bardzo lubi taki vintage/retro/shabby ;p
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój na szczęście lubi, chociaż raczej taki eklektyzm, gdzie vintage i retro łączą elementy bardziej nowoczesne :) pozdrawiam ślicznie :))))

      Usuń
  14. Fajne inspiracje:) pozdrawiam aga

    OdpowiedzUsuń
  15. Również podobają mi się ławeczki koło łóżka i kiedyś na pewno taka stanie u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja muszę mieć koniecznie, ale dokładnie taką, jaką sobie zamarzyłam, żaden kompromis nie wchodzi w grę, więc na razie szukam :)

      Usuń
  16. Śliczne wnętrza! Ławeczka i urokliwa i funkcjonalna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda - i uroczo i funkcjonalnie :) ściskam serdecznie :)

      Usuń
  17. Alę piękna sypialnia (ta ostatnia) !!!! Cudna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mogłam od niej oderwać oczu, gdy ją pierwszy raz zobaczyłam :) i każdy element i detal dokładnie przestudiowałam :)))) pozdrawiam :))))

      Usuń
  18. taka ławka bardzo mi się podoba i o ile w pokazanych stylizacjach prezentuje się bardzo efektownie tak w swoim wnętrzu nie bardzo wiem gdzie miałabym ją postawić z prostej przyczyny,mam rozkładaną sofę..i ławkę musiałabym stale przesuwać raz w jedną a raz w drugą stronę natomiast chętnie postawiłabym ją przed domem lub tarasie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, jeśli sofa dospania jest rozkładana i ławkę trzeba by było przesuwać, to za bardzo męczące, można znaleźć dla niej inne miejsce :))) przed domem wyglądałaby na pewno świetnie :) buziaki :*****

      Usuń

Za każdy pozostawiony ślad pięknie dziękujemy :) Blog żyje dzięki Waszym komentarzom :)