środa, 12 lutego 2014

Cross motif - Pia Wallen i motyw krzyżyka w skandynawskich wnętrzach. Monochromatyczny Design dla miłośników czarno-białych wnętrz.

Motyw krzyżyka, charakterystyczny dla estetyki skandynawskich wnętrz, obecny jest nie tylko na słynnych kocach szwedzkiej projektantki. Często w monochromatycznych wnętrzach pojawiają się tapety z krzyżykami, dywany z krzyżykami, poduchy, koce, pledy, grafiki, naczynia - z krzyżykami.

Niemal kultowy już koc z krzyżykiem został zaprojektowany przez Pia Wallen w 1991 roku. Wełna czyli zdrowy i naturalny materiał, wyjątkowy design. Skończenie prosty wzór, dający nieskończoną możliwość kombinacji: wielkością, kolorami, proporcjami, oferując tym samym mnóstwo możliwości aranżacyjnych. Obok gwiazdki, mój drugi ulubiony wzór.

Mam go na mojej wisch liście, jak pewnie wiele miłośników stylu skandynawskiego.  Co w nim jest takiego, że nawet z najnudniejszego wnętrza, potrafi uczynić niezwykłą aranżację?

Dzisiaj monochromatycznie, ale nie nudno. Na pewno nie można takimi określić poniższych aranżacji.




Skandynawskie wnętrza, monochromatyczne wnętrza, druciane krzesło, Croos motif Pia Wallen, koc z krzyżykiem


Czarny, druciany kosz, koc Pia Wallen, koc z krzyzykiem, skandynawskie wnętrza, białe wnętrza

Skandynawski styl jadalni, motyw krzyzyka, poducha z krzyzykiem, białe krzesła, białe wnętrze

Croos motif Pia Wallen, koc z krzyżykiem

Poduszka z sową, poduszka z krzyzykiem, skandynawska aranżacja, skandynawskie dekoracje

Design skandynawski, skandynawskie dekoracje, grafiki w czarnych ramach, czarny koc z białym krzyżykiem

Aranżacja styl skandynawski, wnętrze skandynawskie, czarna, metalowa lampa stojąca, czarny stolik, biała sofa

Bujane krzesło Eames, Monochromatyczne wetrze i skandynawskie wzory

Monochromatyczne wetrze i skandynawskie wzory


Literaz G w czarnej ramie, koc z krzyżykiem, czarne krzesło Eames

Inspiracja wnętrza skandynawskiego


Styl skandynawski we wnętrzu, czarna lampa, litera g na ścianie, koc z krzyżykiem, cross motif, pia wallen

Cross motif Pia Wallen, monochromatyczna aranzacja, czarna ściana, czarne krzesło, skandynawskie dekoracje

Cross motif Pia Wallen



Cross motif Pia Wallen

Inspiracje czarno-białe, ale dnia Wam życzę kolorowego :)
Pozdrowienia!
Magda


źródło zdjęć: pinterest

19 komentarzy:

  1. od dawna jestem zakochana w tych plusikach:) jakoś słowo krzyż nie do końca dobrze mi się kojarzy z tymi subtelnymi plusikami:) najbardziej podobają mi się pledy z tym motywem:)
    pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. plusiki jak najbardziej pasują :)) ja też lubię te pledy, ale podobają mi się też bardzo grafiki i poduchy takie :)
      dobrego dnia Aniu :)

      Usuń
  2. Mimo, że lubię kolorystykę B&W to jednak ten motyw do mnie nie trafia, na pewno nie jest więcej niż jeden plusik ;-) Poducha - dlaczego nie, podoba mi się:-) za to pled kojarzy mi się.... z karetką i szpitalem ;-)
    Miłego dnia Magdo :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miało być "na pewno nie jeśli jest więcej niż jeden plusik" :-)

      Usuń
    2. A ja przyznam, że lubię plusiki nawet w czerwonym kolorze :) energetycznym :)))
      pozdrawiam mocno :)

      Usuń
  3. Madziu ) imienniczko--- to coś dla mnie :)) te wszystkie plusiki czy krzyżyki i w wersji B&W ---oł jeeeee to lubie :))hehe

    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie wzory świetnie by u Ciebie wyglądały ;))) widziałam co tam się u Ciebie wyprawia i jakie cuda powstają :))
      buziaki Madziu :))))))

      Usuń
  4. Ten krzyż kojarzy mi się z "czerwonym krzyzem" i bardzo mi się podoba w takim skandynawskim wydaniu. Czerń i biel...hmmm...tak mi własnie do głowy przyszlo, jakby wygladał w pastelach :)))
    Super wyszukane inspiracje Madziu. Taką tackę, świecznik, kocyk...ohhh...w zasadzie wszystko przygarnęłabym do siebie:)))
    Pozdrawiam gorąco
    Marysia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocyk pewnie teraz by Ci się bardzo przydał ;) cieszę się, ze czujesz się już lepiej :) myślę, że krzyżyk/plusik w pastelach wyglądałby rewelacyjnie :)
      buźka!

      Usuń
  5. o kurczaczki zdaje się, że odkryłam kopalnię złota :)))) jak ja się cieszę z tego Candy u siebie :))) tylu fajnych ludzi się zapisuje :) pozdrowionka zostawiam i zostaję na zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Candy u Ciebie super i cieszę się, że u mnie Ci się podoba - rozgość się i wpadaj jak najczęściej :)
      ciepło pozdrawiam :))

      Usuń
  6. I love the picture of the crosses and the combination of black and white! Thanks for your great suggestions! kisses

    OdpowiedzUsuń
  7. Magda tak jak napisałaś nie nudno ;-). Ja się zawsze zastanawiałam dlaczego te motywy nie stają się rozpoznawalna dzięki polskim projektantom ;-) przecież są ogólnie dostępne... choinki też ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, ja też się nieco dziwię, bo ten motyw jest naprawdę fantastyczny i daje mnóstwo możliwości :) tak jak choinki :)))))

      Usuń
  8. jest taki kawał, że pesymista na cmentarzu widzi krzyże, a optymista plusy
    ... tak mi się jakoś przypomniało :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam ,cudowne są , ale powiedzcie Dziewczyny cz cena za ten kocyk nie jest mooocno przesadzona? i dlaczego do tej pory nikt nie wyprodukował tańszych zamienników? aż dziwne... ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem te kocyki nie są tanie, ale cenę płacisz nie tylko za ten niepowtarzalny design, ale i za materiał, z jakiego są zrobione. Dużo tańsze zamienniki, o których piszesz, z jakiś powodów dużo tańsze są: czyli albo kosztem materiału, albo kosztem staranności wykonania. Każdy decydując się na zakup ma wybór. Osobiście tak samo jak koc Pia Wallen uwielbiam tańsze kocyki z polaru, które można kupić w Biedronce lub w Ikea. Jedno jest jednak pewne: nie są aż tak ciepłe :) Serdecznie Cię pozdrawiam!

      Usuń

Za każdy pozostawiony ślad pięknie dziękujemy :) Blog żyje dzięki Waszym komentarzom :)