poniedziałek, 8 grudnia 2014

Dekorowanie mam dopiero w planach i czarno to widzę :)

To już 8 dzień grudnia, a dopiero mój pierwszy post w tym miesiącu. I nawet nie jest zaplanowany, ale spontaniczny, pisany pod wpływem emocji, wynikających z poszukiwań inspiracji do aranżacji naszej świątecznej przestrzeni. Czas pędzi jak szalony. Pędzi nieubłaganie i nie mam już żadnej wymówki, by odkładać przygotowania do tych najpiękniejszych dni w roku. Pomimo napiętego grafiku zajęć i na mnie przyszedł już czas, by zwolnić i pomyśleć, w jakich wnętrzach chciałabym spędzić tegoroczne Boże Narodzenie.

Przygotowania do świąt zaczynam w tym roku dość późno, sporo pracy, dużo się dzieje, dużo wyzwań i jakoś się to wszystko przesunęło. Rok temu o tej porze miałam już częściowo udekorowane mieszkanie, a w tym roku nie zrobiłam nawet jeszcze świątecznych porządków. Dopiero od kilku dni szukam dla nas dekoracji, pomysłów, inspiracji. Przeglądam wnętrzarskie blogi, na których znajduję wiele podpowiedzi. Mam ogromne zaległości w lekturze ulubionych blogów, więc są one dla mnie teraz po prostu bombą inspiracji.

I już wiem, że w tym roku nasze święta będą inne. Będą miały zupełnie inną oprawę. Będzie biało jak zawsze, będzie czerwono (bo trochę musi być, no i przecież komodę mamy czerwoną) i będzie czarno. Inaczej zatem niż do tej pory, bo zawsze królowały czerwień, beż i złoto. Tradycyjnie było. W tym roku inspiruje mnie jednak czerń, którą oczywiście zamierzam stosować w dodatkach, oszczędnie, ale wyraziście. Wreszcie nasz czarny Morfi przestanie być rodzynkiem.

Już nie mogę się doczekać przyszłego weekendu, bo na te dwa dni zaplanowałam sobie właśnie porządki i dekorowanie. Mam nadzieję, że plany uda się zrealizować. Wczoraj miałam piec pierniczki i nic z tego nie wyszło, bo oddałam się lekturze najnowszego numeru Ilobahie, a potem sprintem do internetu w poszukiwaniu inspiracji. I tak całe popołudnie minęło. Szczyptą ciekawych dekoracji i pomysłów, które znalazłam, chcę się z Wami podzielić, chociaż dzielić już bym się chciała naszymi udekorowanymi wnętrzami. Ale na to przyjdzie czas i pora.

I jeśli kogoś z Was również inspirują w tym roku czarne dodatki, to zapraszam na przegląd tego, co znalazłam w sieci, a co przyczyniło się do wykiełkowania kilku pomysłów. Chociaż Wy to pewnie wszystko już znacie, bo chyba tylko ja w tym roku taka opóźniona jestem. Mimo wszystko zapraszam :)

Ta inspiracja mnie kusi, aby przemalować chociaż z jednej strony swój biały domek drewniany.
Gwiazdki planuję zrobić z masy solnej i albo będą koloru masy, albo je pomaluję na czarno , jeśli tylko znajdę na to czas :)



Podobnie planuję ozdobić szklanki naszych spodziewanych świątecznych gości.




Taką czarną gwiazdę kupiłam u Karoliny z FromNord


Takich choinek nie zrobię, ale kupię czarny papier i wykorzystam przepis podany przez moją ulubioną Zebrę tutaj: http://ozebrze.blogspot.com/2014/12/paper-christmas-tree-diy.html

Takie gwiazdy może zdążę wyciąć samodzielnie z czarnego papieru.




Dwa dni temu kupiłam piękny materiał na allegro, z którego mam zamiar uszyć obrus. Tylko muszę znaleźć kogoś, kto to zrobi, bo ja do szycia mam ręce co prawda dwie, ale niestety obie lewe. Jak do prasowania zresztą. Ale już się nie mogę doczekać tego swojego obrusu, bo do tej pory zawsze był biały, czyli tradycyjnie, a w tym roku będzie czarny w białe gwiazdki :))))



Co jeszcze?

1. Nasze drzwi, które pomalowaliśmy farbą tablicową, pomalujemy w świąteczne akcenty - nie może być zresztą inaczej.
2. Wreszcie wykorzystam też szklanki, maźnięte tablicówką, przy okazji malowania drzwi. Szklanki były cztery i miały posłużyć do wykonania adwentowego świecznika, ale jedna się stłukła, zatem będą pełnić trochę inną rolę - również świecznika, ale bardziej noworocznego :) pomysł mam :)))
3. Czekam na paczkę od Karoli z FromNord, w której przyjadą do mnie same wspaniałości.
4. Mam przygotowany słój na pierniczki (tylko pierniczków na razie brak), dzban na gałęzie, na których zawisną gwiazdki (tylko gałęzi brak, bo nie było czasu poszukać), mam przygotowane poduszki, kocyk czarny, świeczniki ocynkowane, zawieszki ocynkowane i szary papier na prezenty :)

Ach, jak ja nie mogę się już doczekać tego dekorowania :) puszczę sobie swoją ulubioną płytę Andrzeja Bachledy "Time Ruines" (jeśli nie znacie, a lubicie smooth jazz to gorąco polecam) i będę dekorować, ozdabiać i dekorować :))))

I jak już wszystko będzie gotowe, to zaproszę Was w nasze świąteczne wnętrza. 
Tymczasem zapraszam Was jutro na blog - będzie rozmowa :)))




Dobrego tygodnia :)
Magda

źródło zdjęć: pinterest, ostatnie: homebywolff

47 komentarzy:

  1. Świetne inspiracje i plany co do urzadzenia wnętrza na święta. Ja też zawsze wymyślam, działam planuję...dużo planuję...potem zawsze wychodzi jak zwykle. Wkrada się kolor, nie co inne dekoracje niż zamierzałam umieścić na choince - bo co zrobić gdy dziecko zrobi łańcuch z kolorowego papieru i poprosi o jego wyeksponowanie:)?? święta mają być radosne i szczęśliwe...a w przygotowaniach do nich jak dla mnie to planowanie jest najlepsze, gdy wychodzi inaczej, poddaję się temu bez sprzeciwu:)
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dziecko zrobi kolorowy łańcuch, to musi być kolorowo :)))) u nas kolor jednak też będzie, bo czerwień na święta uwielbiam, poza tym komodę mamy czerwoną, więc nie uciekniemy :) Ale będzie zdecydowanie oszczędniej w dekoracjach i naturalniej :) Buziaki Iwonka :***

      Usuń
  2. Czerń jest super. Ja mam jednak zbyt dużo kolorowych ścian, by postawić na tak proste dekoracje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas wszystkie ściany białe, więc baza jest :) jedynym "kolorowym kolorem" jest komoda czerwona :) pozdrawiam serdecznie :))))

      Usuń
  3. ależ masz ogrom planów!!! powodzenia w realizacji, bo wygląda że będzie cuuudnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby się udało zrealizować, co chwilę kiełkują nowe, ale czy czasu starczy? :) Uściski!

      Usuń
  4. Wspaniałe te czarne inspiracje, u mnie to też jeden z dominujących akcentów kolorystycznych. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czerń jest piękna. Myślę jeszcze o jakimś plakacie, o czymś do ramek. Coś z klimatem świątecznym :) Serdeczności :)))

      Usuń
  5. Piękne inspiracje :). Ja również bardzo lubię czarne dodatki, chociaż u mnie ich prawie nie będzie - mamy ciemny domek i zamiast walczyć z tym dziwnym, żółtym śiatłem postanowiłam się z nim zaprzyjaźnić i dekoracje będą ciepłe - biel, drewno i miedź :).
    Nie mogę się doczekać Twoich, te szklanki maźnięte tablicówką naprawdę mnie zaciekawiły :).
    Pozdrawiam cieplutko, miłego dzionka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biel, drewno i miedź!!! Cudnie! Bardzo podobają mi się miedziane dodatki, ale nie mam ani nic takiego. A biel i drewniane dodatki będą oczywiście i u nas :)))) Ja żałowałam, że mi się ta jedna szklanka stłukła, ale nie ma tego złego :) też jakoś będzie :) Dobrego dnia i moc uścisków!!!

      Usuń
  6. Ciekawe inspiracje, widzę, że coraz częściej czerń na blogach króluje:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też to zauważyła, widać czerń jest naprawdę inspirująca. I to super, że blogi łamią typowe trendy :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Pięknie :) Magda takie dekoracje tworzą święta w moim wydaniu! Podpatrzę chwilę przed tworzeniem wystroju :)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Marta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to i ja bym u Ciebie podpatrzyła :) Moja lista czarnych pomysłów powiększa się w zastraszającym tempie - nie wiem czy na wszystko starczy mi czasu. Cieplutko pozdrawiam Martuś :)))

      Usuń
  8. No widzisz Madziu ja już od dawna wiem, że czarny to fajny kolor i do świąt też szalenie pasuje. Wspaniałego dnia dla Ciebie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oluś, ja wiem, że Ty wiesz, bo u Ciebie od dawna czarno się działo :)))) i mnie tą czernią też chyba zaczarowałaś :) Buziaki i pięknego wtorku :******

      Usuń
  9. Coraz bardziej przekonuje się do czerni na Święta :))
    Udanego tygodnia Madziu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu u Ciebie czarne dodatki też by fajnie wyglądały - do choinki, na której króluje biel, idealnie :) Dobrego dnia Marysiu :)

      Usuń
  10. Bardzo dobry tytuł ;) Idealnie pasuje do tego jakie dekoracje wykonałaś :) Mnie się takie podobają ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jeszcze nie wykonałam.... to dopiero zapowiedzi, jak w tytule... Dobrego dnia.

      Usuń
  11. czarne dekoracje i do mnie przemawiają więc może choć troszkę tego koloru i u mnie się pojawi,póki co wczoraj kupiłam małą choinkę,srebrne bańki i lampki do ozdobienia okna i w zasadzie tyle moich świątecznych działań bo jeśli chodzi o dekorowanie mieszkania to przez paskudne przeziębienie które mnie dopadło i sił pozbawiło na ponad tydzień jestem całkiem w d...ze wszystkim co sobie zaplanowałam..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeziębienie nic miłego i dobrego, więc życzę zdrówka! Mnie z kolei trochę kręgosłup daje się we znaki, ale mam nadzieję, że jakoś to będzie. Do świąt jeszcze trochę dni zostało, zdążymy :))))

      Usuń
  12. Ładne, proste, niewymyślne dekoracje do tych świąt pasują najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. To coś nowego, oryginalnego, podoba mi się i ja tego nie znałam.

    OdpowiedzUsuń
  14. B&w to jednak ponadczasowe połączenie,idealne nawet na święta. Ja ostatnio wystawiłam w kuchni czerwone dodatki ale zaraz je pochowałam i zmieniłam na b&w ;p Taka zdecydowana jestem ;p
    Poza tym b&w świetnie wygląda z drewnianymi dodatkami i z zieloną prawdziwą choinką!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się martwię trochę, co będzie z moim mikołajem, który co roku stał na komodzie... czerwień u nas będzie, ale w nim chyba za dużo czerwieni.... pomyślę. U nas choinka zawsze prawdziwa, drewniane dodatki będą i jeszcze z masy solnej ozdoby :)))) sama jestem ciekawa jak to wszystko wyjdzie :)
      Buziaki :*****

      Usuń
  15. oj tak, to zdecydowanie moje kolory :-) co roku stawiam na biel srebro i czerń - niezawodny zestaw.
    Madziu ja też jeszcze jestem w rozsypce w kwestii dekoracji - co prawda wczoraj wyciągnęłam pudla z bombkami coby wymodzić jakieś dekoracje, ale póki co jestem w lesie. Nic to, przed świętami damy radę ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu ja wiem, że u Ciebie takie kolory i pięknie to wygląda - ja po raz pierwszy ku czerni się kieruję na święta, ale już nie mogę się jej doczekać :) Radę damy :))) buziaki!!!!

      Usuń
  16. powiem szczerze, że po Twoim poście pierwszy raz "czerń" tak bardzo urzekła mnie w wydaniu świątecznym, domki z pierwszego zdjęcia są niesamowite :) pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo się cieszę :)))) Ja swój domek chyba też ozdobię na czarno, do odważnych świat należy :)))) pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  17. Też widziałabym czerń ale mam za wiele ozdób w kolorze czerwonym i białym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam masę takich! I żeby całkowicie nie marnować rodzinnego budżetu, to będę sama coś robić wzorem Zebry: choinki, bombki :))))) Coś się wytnie, coś się wydrukuje - jakoś dam radę. A biel i czerwień też musi być, tylko w tym roku marginalnie :)

      Usuń
  18. Piękne świąteczne inspiracje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aga i również pozdrawiam serdecznie :))))

      Usuń
  19. Madzia mnie też pociemniało w oczach w tym roku :))))) tylko ja ze złotem będę chciała pomieszać :))))) ciekawa jestem tym bardziej ,co TY wymyślisz :))))) buziole !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja ciekawa jestem Twojej czerni ze złotem, chociaż będzie pięknie - czerń elegancka, złoto eleganckie :) już się nie mogę doczekać aż zobaczę jak u Ciebie :))))))) buziaki!!!

      Usuń
  20. Oj zapracowana kobieto, odpocznij i jednocześnie poszalej w ten weekend. A ja w tym roku po raz pierwszy zrobiłam czarne bombki z białym-szarym akcentem i o dziwo wielu osobom podpasywać, choć nie tradycyjne. Czekamy na relację. Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpocznę w styczniu :))) mam nadzieję. A poważnie mówiąc to trochę już zwalniam, jednak co za dużo, to dla mnie niezdrowo :) takie nie-tradycyjne bombki mi też się bardzo podobają :) Buziak wielki! :***

      Usuń
  21. Bardzo fajnie zaplanowałaś sobie swoje świąteczne wnętrza !!! Już jestem ciekawa efektu i czekam z niecierpliwością:)))
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby się wszystko udało zrealizować. Te porządki gruntowne mnie trochę przerażają, wolałabym już dekorować :) pozdrowienia Agatko :))

      Usuń
  22. Przepiękne skandynawskie inspiracje :) Mnie ostatnio też ciągnie w tamtym kierunku :) Kupiłam zegar w Szwecji i teraz niecierpliwie na niego czekam... Motyw gwiazdek też bardzo mnie kusi, do tego porcelana green gate <3
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Takie czarne widoki to ja akurat bardzo lubię, nawet jeśli chodzi o świąteczne dekoracje. Super.

    OdpowiedzUsuń
  24. U mnie w zeszły weekend się skończyło:) Na czerwono w tym roku:)

    OdpowiedzUsuń

Za każdy pozostawiony ślad pięknie dziękujemy :) Blog żyje dzięki Waszym komentarzom :)