środa, 3 września 2014

Books make Home. Proste regały i stylowe meble w domowej bibliotece.

Książki w moim życiu są bardzo ważne. Nie wyobrażam sobie bez nich również domu. Dom bez książek musi być smutny. Books make Home. Nie tylko oczywiście. Dom tworzą ludzie, duszę domu tworzy atmosfera, jaką mieszkańcy kreują. Jednak książki są bardzo ważne



Mam takie marzenie, że w przyszłym domku mamy specjalny pokój na książki - typową Bibliotekę. To marzenie, pozostanie li tylko marzeniem, ponieważ metraż o jakim myślimy, na jaki możemy sobie pozwolić, specjalnego pokoju na książki wykroić nie pozwoli. Jednak w pracowni, którą w wyobraźni projektujemy regałów na nie, nie zabraknie. Znajdziemy również miejsce na specjalny mebel, zaprojektowany z myślą o miłośnikach książek, który za chwilę Wam pokażę.

Podczas przeprowadzki zniszczyło nam się wiele książek. Kartony, w których były zapakowane znajdowały się niestety w takim miejscu, do którego miała dostęp wilgoć. Okazało się to dopiero po jakimś czasie i wskutek tego większa część naszego księgozbioru uległa zniszczeniu. Aby go odbudować w takiej wielkości, jaki był,  potrzeba dużo czasu, dlatego mój żal jest ogromny. Jeżeli zatem planujecie przeprowadzkę, zwróćcie szczególną uwagę na zabezpieczenie książek - jeżeli pakujecie je w papierowy karton, koniecznie zabezpieczcie go przed wilgocią.

Miłość do książek zaszczepiła we mnie Mama, która codziennie czytała mi bajki, opowiadała rozmaite historie, puszczała kasety z bajkami czytanymi.... książki były moim światem. Pamiętam, gdy pewnego razu w trzeciej klasie szkoły podstawowej poszłam w odwiedziny do koleżanki z klasy, u której zobaczyłam raptem kilka książek w tak zwanym dużym pokoju, mojemu zdziwieniu nie było końca. W naszej rodzinie, w każdym domu regały z książkami ciągnęły się w nieskończoność niemal. Do dzisiaj dom, w którym królują książki, jest dla mnie domem prawdziwym, a gdy ich nie ma - czuję pustkę, której nie da zapełnić się niczym innym. Dekoracje to dekoracje, piękne bibeloty są zawsze li tylko bibelotami. A książki to zupełnie inny wymiar. Czy to album z pięknymi zdjęciami, czy literatura poważna, czy kryminały, czy książki z reportażami - nie ma to znaczenia. Każda z nich to pewna historia, która przenosi do innej przestrzeni. To historia, która czyni życie bogatszym. 



BIBLIOTEKA W DOMU i MEBLE NA KSIĄŻKI
 
Gdyby tak móc zaprojektować swoją wymarzoną domową Bibliotekę, to jaka by ona była?  Przeglądając ostatnio swój blog, zauważyłam, że niemal w każdym domu czy mieszkaniu, do którego zabieramy Was w cyklu Inspirujące Wnętrza, zwracaliśmy Waszą uwagę na regały z książkami. 

Jednym z moich ulubionych takich wnętrz, jest to, do którego Was zaprosiliśmy w poście Read More Books, a także dom w Kapsztadzie - w obu tych wnętrzach książka jest bardzo ważna. 


Dzisiaj mamy dla Was kilka inspiracji aranżacji domowych Bibliotek - zapraszam zatem na przegląd tych, które wywołują u mnie szybsze bicie serca. Chociaż podejrzewam, że to bicie spowodowane jest widokiem takiej ilości książek, a nie tylko regałami czy wnętrzem. We wszystkich tych wnętrzach książki są przechowywane na regałach, ale warto zastanowić się nad tym, czy regałów nie zastąpić witrynkami, które dzięki szybkom, chronią książki przed kurzem.

 
Stylowa biblioteka

Stylowa biblioteka i metalowa drabina do biblioteki
Drabinka jest elementem, który w Bibliotece ułatwia zdejmowanie książek z wysokich półek, zatem jeśli planujecie regały do sufitu - warto zastanowić się i nad taką drabinką.


Regały na książki i drabina
Tradycyjna, drewniana drabina to świetne rozwiązanie i alternatywa dla tradycyjnej bibliotecznej drabinki.



Biblioteka w łazience
Biblioteka dla miłośników czytania w wannie :) gdy jeszcze miałam wannę, czytałam w niej zawsze i przyznam, że tęsknie za tym... w nowym domku wanna musi być obowiązkowo!


 Biblioteka z takim widokiem? Poproszę natychmiast! :)

Białe regały, domowa biblioteka, miejsce do czytania w domu



 Biblioteka w industrialnym stylu również mnie zachwyca:

Biblioteka w industrialnym stylu

Zwykłe, proste regały są wspaniałym tłem dla książek. Wnętrze nie traci na lekkości, książki są łatwo dostępne. Jedynym mankamentem jest to, że się kurzą. Uwielbiam kolorowe grzbiety książek, które są poukładane nie od linijki. Powstaje wówczas pewna artystyczna instalacja, która wnosi do wnętrza artyzm. Popatrzcie na trzy kolejne wnętrza:

Białe regały na książki, domowa biblioteka
Biblioteka z postu: Inspirujące wnętrze domu udanym romansem stylu skandynawskiego i angielskiego.

Białe regały na książki, drewniana ławka w salonie
Biblioteka z postu Read More Books

Regały na książki z drabinką, białe wnętrze, białe regały, globus jako dekoracja
Świetna Biblioteka, mieszane uczucia mam jedynie, gdy patrzę na ten telewizor, wkomponowany w regał - ile zamiast niego zmieściłoby się tam książek!


Dla poszukujących nowinek mam takie rozwiązanie :)

Nowoczesny mebel na książki
Gdyby jeszcze wyłożyć wnętrze koła poduchami, to i od razu czytelnia by była :)
 


Mi jednak marzy się taka klasyczna Biblioteka, cała w drewnie, ze skórzanymi meblami, z tym specyficznym zapachem książek... ze specjalnym miejscem do czytania. Takiej biblioteki nie będę jednak mieć, ponieważ to, co mi się podoba, jednocześnie sprawia, że wnętrza są ciemne i ciężkie, a to już mi nie odpowiada. Dobrze się czuję we wnętrzach, gdzie jest jasno, gdzie czuć przestrzeń i powietrze. W tych niestety tego nie ma. Zatem taka klasyka pozostanie na zawsze marzeniem.

Klasyczne biblioteki domowe
Biblioteka na zdjęciu po lewej jest niemal arcydziełem - zwróćcie uwagę na przepiękne regały, utrzymane w kolorystyce nawiązującej do sufitu. Widzicie ten sufit? Dzieło sztuki. Sporo się dzieje w tym wnętrzu, nie wiem, czy udało by mi się w nim wypocząć, ale z całą pewnością robi wrażenie.



Poniżej kolejne klasyczne wnętrza, które mnie zachwycają, a jednocześnie przytłaczają nieco. Ale piękne są:
 
Biblioteka domowa klasyczny styl
Na zdjęciu po lewej Biblioteka z prawdziwego zdarzenia - książki do sufitu, który jest bardzo wysoki, stąd i drabinka, która ułatwia zdejmowanie książek. Pojawił się nawet globus!




Będąc w temacie domowej biblioteki chcę Wam pokazać niezwykły mebel, który skradł moje serce i który natychmiast został wpisany na moją listę Must Have w nowym domku. Mebel jest klasyczny, stylowy, lekki w odbiorze i piękny po prostu.

Styl prowansalski meble, meble na książki, prowansalskie meble, białe meble stylowe
Jest zaprojektowany dla miłośników książek: półki są i zamykane i otwarte, są i szuflady i szafki i nawet szufladki małe katalogowe! Widzicie te wysuwane deski? Można na nich na chwilę odłożyć przeglądaną książkę lub odkładać te, które wyjmujemy.

Styl prowansalski meble, meble na książki, prowansalskie meble, białe meble stylowe
Prowansalska Biblioteka na książki do kupienia tutaj (klik)


I jeszcze dwa meble, które mnie zauroczyły i które również chętnie widziałabym w naszych wnętrzach. W obu znajdują się szybki, które zabezpieczają książki przed kurzem, co jest ważne, gdy mamy ich naprawdę dużo i gdy są one dla nas cenne.

Meble prowansalskie, styl prowansalski meble, mebel do biblioteki domowej, stylowe meble, czarna witrynka,
Prowansalska Witryna






Meble prowansalskie, stylowa witrynka, mebel do biblioteki domowej, stylowe meble, czarna witrynka,
Prowansalski Regał Biblioteka


Jeżeli szukacie odpowiednich mebli, witrynek do Waszego domu, serdecznie Was zapraszam do sklepu z wyjątkowymi meblami - do MileMaison.pl, do zakładki Prowansalskie Witryny Biblioteki i Regały Znajdziecie tam meble, w których ja jestem zakochana, a które zaczarują każde wnętrze, wprowadzając do niego nie tylko styl, ale pewną magię, że o nucie Prowansji już nie wspomnę :)

A co Wy myślicie o takich domowych bibliotekach? Książki są dla was ważne? A jeżeli czytaliście ostatnio jakąś ciekawą książkę - podzielcie się tytułem :))))


Serdecznie Was pozdrawiam, 
Magda :)

źródła zdjęć: milemaison.pl, pinterest

31 komentarzy:

  1. Moja Droga !!! Książki są dla mnie tak samo ważne jak dla Ciebie..., nie wyobrażam sobie domu bez książek, bez najmniejszej, ale jakiejkolwiek biblioteczki. Dla mnie dom bez książek, kwiatów, rzeczy z duszą i bez gotowania ( o którym piszę w najnowszym swoim poście) nie jest "pełnym" domem:))). Tą miłością do czytania zaraziłam już swoją starszą córcię, lat 15, która dosłownie pochłania książki i choć ma uczulenie na kurz to w jej pokoju jest tyle książek, że już się nie mieszczą, dlatego świetnym rozwiązaniem jest witryna, którą u siebie zaprezentowałaś i o takiej pomyślimy przy najbliższej rearanżacji jej pokoju. Książką którą ostatnio czytałam ( właśnie z polecenia córki ) są "Gołębiarki" Alice Hoffman, którą szczerze polecam, a teraz czytam serię książek Deepaka Chopra o duchowych rozwiązaniach (książki dość trudne, ale bardzo mądre, polecane dla wszystkich poszukujących swojej srogi życia...:)

    Pozdrawiam Cię serdecznie i miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też sobie nie wyobrażam domu bez książek i bez gotowania też :) widziałam u Ciebie co Ty tam wyprawiasz, jakie piękne rzeczy przyrządzasz, aż musiałam dzisiaj faszerowanego bakłażana z ziołami zrobić, taki mi apetyt na pyszności narobiłaś :))) dzięki za polecenie książek - zapisuję tytuły i będę czytac :))) pozdrawiam Cię serdecznie i dobrego wieczoru :)))

      Usuń
  2. Magda kocham książki ale inaczej niż Ty marzę o takiej wielkiej ciemnej bibliotece najlepiej w jakiś angielskim opactwie albo starym zamku...hihi...raczej to marzenie nigdy się nie spełni ale pomarzyć bardzo fajna rzecz ;-). A witrynki cudne...buziaki Kochana ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ola ja też o takiej bibliotece marzę, bo w niej jest wyjątkowy klimat, tylko wiem, że to zostanie w sferze marzeń, bo lepiej się czuję w jasnych wnętrach, zatem moja będzie musiała być jasna :) buziaki Kochana :****

      Usuń
  3. Od zawsze marzyłam o bibliotece, ale w moim mieszkaniu nie ma na nią miejsca. Ale mam ulubiony kącik czytelniczy, z wygodnym fotelem, lamką i półką wypełnioną książkami. Dużo czytam i spędzam w nim sporo czasu. Z książek, które ostatnio przeczytałam, mogę polecić "Złodziejkę książek" Zusaka, "Chłopca z latawcem" i "Tysiąc wspaniałych słońc" Hosseiniego czy "Ostatnie rozdanie" Myśliwskiego.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kącik czytelniczy tez super sprawa :)) zapisuje tytuły i serdecznie dziękuję za polecenie. Na rynku jest tyle literatury, czasem się trafi taka, przez którą ciężko przebrnąć, polecone tytuły zatem są bezcenne :))) pozdrawiam!

      Usuń
  4. książki kocham, uwielbiam, ciągle kupuję, czytam kilka naraz, nie wyobrażam sobie mieszkania bez książek:)
    a moja biblioteczka wygląda tak, zapraszam:
    http://sandrynka.blogspot.com/2014/08/ksiazki-i-takie-tam.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już wcześniej widziałam Twoją Biblioteczkę - bardzo fajny pomysł :)))) i ja też czasem czytam po kilka na raz :)) serdeczności :)))

      Usuń
  5. Piękne te biblioteki i drabiny i książki! Myślę, że taka biblioteka to marzenie nie jednej z nas. Chciałabym bardzo mieć taką do sufitu z drabinką!! A jeśli okazałoby się to niemożliwe to witrynę prowansalską, którą prezentujesz :) Uwielbiam książki, puki co nie mam miejsca na nie w ogóle niestety więc nie eksponuję ich i staram się nie kupować dużo, choć czasem ciężko się powstrzymać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ciężko się powstrzymać, ja jak wpadam do księgarni, to jak dziecko do cukierni :) i z reguły wychodzę z kilkoma. Na szczęście ostatnio brak czasu na wycieczki do księgarni, zatem budżet ocalony :))) buziaki :***

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Od dawien dawna mam zamilowanie do ksiazek. W domku mam nie mala ich kolekcje jednak tak wspanialych regalow ńie posiadam. Marzy mi sie pokoj z oknem wielkim soknem i dwoma scianami z ksiazek jak u ciebie na zdjeciu. Przeslicznie i bajkowo. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie okno w biblioteczce super sprawa :) i tez bym takie chciała, a pod nim takie właśnie miejsce do czytania i do przenoszenia się w inne światy :)) pozdrawiam!

      Usuń
  8. Och, to coś dla mnie, ale przecież wiesz :))))
    Już oboje z T. postanwiliśmy, że w nowym domu bedziemy mieli osobny pokój, gdzie urządzimy nasz mały gabinet z biblioteczką i z półkami po sam sufit :)))) Piekne propozycje wybrałaś Madziu.
    Udanego dnia dla Ciebie, Kochana :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Marysiu :))))) półki pod sam sufit to także moje marzenie :) i osobny pokój oczywiście też :))) Dobrego wieczoru Marysiu :)))

      Usuń
  9. Biblioteczka to MUST HAVE w każdym domu a dokładniej książki:-) Dla mnie książki to dusza domu, dzięki nim możemy przenieść się do innego świata-UWIELBIAM:-) Polecam książkę "Czekolada" J.Harris -na jej podstawie był nakręcony film z J.Deppem:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak - MUST HAVE :))) Czekoladę czytałam i również polecam :))) uściski posyłam :)))

      Usuń
  10. Właśnie urządzam biblioteczkę w moim domu, i wybieram lampę dekoracyjną. Mam jeszcze mnóstwo czasu, bo będziemy się wprowadzać dopiero za kilka miesięcy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To faktycznie sporo czasu na wybór lampy. Pozdrawiam.

      Usuń
  11. U nas książek jest mnóstwo. Ja również wychowałam się w domu, w którym książki były centralnym punktem, na prezent - książka:) Moje dzieci są nauczone codziennego czytania i brak bajki, książki przyrodniczej na wieczór to kara za przeskrobanie czegoś:) Dlatego w tzw. pracowni planujemy całą ścianę książek, ale jednak za szybką- właśnie z powodu kurzu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to sroga kara :) Książki na dobranoc są niezbędne, aby sny były kolorowe i piękne :)))) szybka to bardzo rozwiązanie, ja tez takie planuję. Pozdrowienia!

      Usuń
  12. mam dużo książek i planuję mieć kiedyś bibliotekę... kiedyś, jak już wszystko się uspokoi, i wygram kasę na remont starej części domu:-)) jestem zdecydowanie za oszklonymi witrynami...ta czarna super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No u Ciebie taka witrynka wyglądałaby super! Czarna to tez mój faworyt :) pozdrowienia!

      Usuń
  13. Uwielbiam książki !!!! Po pierwsze za ich treść oczywiście, ale też za wygląd i klimat, który tworzą swym skromnym urokiem..... Ja książki połykam ;) i kupuję równie często.....i nie szkoda mi kasy na dobrą pozycję :).....Mój księgozbiór jest ogromny.....zapoczątkowany przez moich rodziców, a po ich odejściu ja z dumą przejęłam cudowne książki.....i uzupełniam regularnie pozostałe wolne miejsca na półkach....choć przyznam, że tych luk juz nie wiele ;)......na razie książki mieszczą się w nieciekawym ikeowskim regale, co powodem do dumy nie jest, ale zawartość to już co innego ...... W moim nowym domku, którego oddech czuję już na plecach będzie wielgachny, zbudowany na zamówienie, aż po sam sufit regał......i tam należycie moje wszystkie ukochane książeczki będą sobie mieszkały....UWIELBIAM !!!!!
    A teraz z braku czasu i możliwości skupienia się na czymkolwiek.....trochę dla relaksu ....podczytuję pewien poradnik( choć ja entuzjastką takich pisadeł nie jestem) ......to ten jest świetny ......polecam go i Tobie jeśli jeszcze na niego nie wpadłaś , bo traktuje o wyprowadzce na wieś .....o tym jak radzić sobie z tym z czym w mieście radzić sobie nie musimy ;) Dobrze napisana pozycja i bezcenne porady dla mieszczuchów uciekających na wieś :)...... a jeśli dobrze pamiętam to plany u Ciebie coś w ten deseń ;)
    "Lawendowe pole" Joanne Posoch
    Buziaki Magdusiu .....a ten czarny regał boski !!!! :* :* :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to już oczami wyobraźni widzę Twoją Biblioteczkę :)))) chętnie sięgnę w wolnej chwili po to Lawendowe Pole - sam tytuł już kusi :*** a jak jeszcze jest o wyprowadzce na wieś, to koniecznie muszę przeczytać, bo jak wiesz w ten dokładnie deseń plany u mnie :))))) a regał z ikea nie przeszkadza - sama taki miałam wiele lat i całkiem dobrze spełniał swoją rolę :))) buziaki Kochana :******

      Usuń
  14. Odkąd pamiętam jestem otoczona książkami, były z moimi Dziadkami, są z Rodzicami, Przyjaciółmi i są też w pracy :)). Stare, nowe, szare i kolorowe, mnóstwo książek wokół mnie i wokół moich bliskich... więc to co powiem nie jest zbyt popularne, ale czasami czuję się przez nie przytłoczona, a księgarnię odwiedzam tylko "prezentowo"lub zawodowo ;)) Aczkolwiek dom bez książek jest pusty i brakuje mu duszy i bez czytania życie jest po prostu smutne Tylko czytanie uruchamia wyobraźnię w każdym zmyśle,to cudowne uczucie,kiedy pochłonięci lekturą żyjemy w innej rzeczywistości, a kiedy zamkniemy przeczytaną książkę, czegoś nam brakuje, za czymś tęsknimy..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnie zdanie Twojego komentarza jest kwintesencją magii książek - dziękuję Ci za nie :) przesyłam uściski i pozdrowienia! :)

      Usuń
  15. Jak miło spotkać tylu miłośników książek :) u mnie na blogu ten miesiąc jest dedykowany książkom - właśnie szukam fajnego pomysłu na okładki księgozbioru. Miło tu u ciebie będę zaglądać: Pozdrawiam Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu - zapraszam jak najczęściej, a ja zaraz pędzę do Ciebie, skoro taki magiczny miesiąc u Ciebie :) pozdrowienia! :))))

      Usuń
  16. ja aktualnie "zarabiam" na bibliotekę - będziemy mieć zamykane szafki z przeszklonymi drzwiami, a ze względu na wysokość pomieszczenia, chyba nie obędzie się bez drabinki. a do poczytania polecam Jonathana Franzena "Wolność".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za poleconą książkę - zapisuję do przeczytania :) uważam, że przeszklone drzwiczki dla książek są idealne - my mamy z nimi kontakt, a one są chronione przed kurzem, zatem rozwiązanie wyśmienite :) drabinkę też bym chciała mieć u siebie :) pozdrawiam :)

      Usuń

Za każdy pozostawiony ślad pięknie dziękujemy :) Blog żyje dzięki Waszym komentarzom :)