piątek, 8 sierpnia 2014

Dostawa wnętrzarskiej prasy włoskiej - przegląd magazynów Cose di Casa, Casa Facile, Architectural Digest.

Gdy po raz pierwszy odwiedziłam Włochy, byłam małą dziewczynką. Zachwycało mnie wszystko: kolory, zapachy, krajobrazy, uśmiechnięci ludzie, automaty do gier, ale najbardziej utkwił mi w pamięci zapach, który odkryłam we włoskich kioskach - zapach kolorowych magazynów. U nas wówczas takowych nie było, więc zachwycał mnie każdy szczegół w takim miejscu i każda kolorowa gazeta. Mogłam godzinami stać w takim kiosku, przyglądać się kolorowym okładkom i wąchać :)

Teraz i u nas są dostępne kolorowe magazyny na lśniącym papierze, a ja zawsze gdy taki kupuję, pierwszą rzeczą, którą robię, jest wąchanie kartek. I zawsze te chwile przenoszą mnie do małych, kolorowych kiosków, które zapamiętałam i na wąskie, kamienne uliczki pewnego małego, włoskiego miasteczka. Magazyny, które mam dla Was dzisiaj, przyjechały kilka dni temu z Mediolanu. Ja oglądałam je wczoraj, przeglądam od rana dzisiaj i nie mogę tych pięknych wnętrz, zatrzymać tylko dla siebie :)



Wybrałam z każdego z nich fragment, który zachwycił mnie najbardziej i który najmocniej ujął moją wnętrzarską duszę, ale każdy z tych magazynów jest wart przejrzenia go od deski do deski. Palmę pierwszeństwa natomiast absolutnie obejmuje Architectural Digest. Le piu'belle case del mondo - ile tam pięknych wnętrz! Ile miejsc cudnych! Jeżeli macie dostęp do tej gazety, koniecznie zobaczcie dom Cristiana Boza w Chile (str. 122), a także wnętrza domu na Dominikanie (str. 84). Zresztą każdy dom, zaprezentowany w tym numerze to cudowne wnętrza, o których wspaniale pomarzyć i które są kopalnią inspiracji. I dlatego ten właśnie magazyn stoi na najwyższym podium pudła :)


Zaczynamy przegląd?

Specjalnie dla Was zaparzyłam w kawiarce mocną, czarną kawę włoską. Zapraszam Was do nas na balkon, delektujcie się kawą, a ja Was zabieram na chwilę w świat włoskiej prasy :)

Włoska kawa na balkonie i włoska prasa wnętrzarska, wiklina na balkonie, żółta surfinia



Na pierwszy ogień idzie Cose di Casa N.8 - Agosto 2014

Cose di Casa okładka numeru sierpniowego 2014


Na stronie 38 znalazłam artykuł o rustykalnym wnętrzu, w którym detale i dekoracje zachwycają. Nie ma przesytu, wszędzie idealna równowaga, zachowana konsekwencja kolorystyczna. Cały dom to jedna myśl i jedna idea, ale każde pomieszczenie zaskakuje czymś innym. Przepiękne zdjęcia ukazujące przytulne wnętrza, w których królują naturalne materiały i kolory, znajdujące się w najbliższym otoczeniu domu: kwintesencja harmonii i piękna. Zapraszam :)

Rustykalne wnętrze w Cose di Casa

Rustykalne wnętrze w Cose di Casa

Rustykalne wnętrze w Cose di Casa

Rustykalne wnętrze w Cose di Casa

Rustykalne wnętrze w Cose di Casa

Rustykalne wnętrze w Cose di Casa

Kamienny zlewozmywak w rustykalnym wnętrzu

DRewniany stół rustykalna jadalnia,

Wnętrza w rustykalnym domu w magazynie cose di casa

Sypialnia i pomysłowe rolety

Rustykalna aranżacja garderoby w Cose di Casa




Teraz czas na Architectural Digest. Le piu belle case del mondo N. 399 Agosto 2014 i dom, który znalazłam na stronie 74. Również królestwo naturalnych materiałów: kamień, drewno, len, szkło oraz naturalnej kolorystyki. Zwróćcie uwagę na niesamowitą werandę, na której cudowne łoża (inne słowo nie pasuje) do odpoczynku i wspaniała sofa do spotkań z przyjaciółmi. A to wszystko oczywiście nad wielkim basenem z widokiem na wspaniały gaj - zobaczycie to na ostatnim zdjęciu z tego artykułu.


Architectural Digest. Le piu belle case del mondo

Łoża do odpoczynku na werandzie, nad basenem

Łóżka do odpoczynku nad basenem

Aranżacja rustykalnego wnętrza w magazynie AD

Detale w rustykalnym wnętrzu, szklane butelki, drewniana ławka, kamień

Detale w rustykalnym wnętzru, szklane butelki, drewniana ławka, kamień

Rustykalne wnętrze i oryginalne dekoracje

Rustykalne wnętrze i oryginalne dekoracje

Zielone butle na oryginalnym stoliku

Aranżacja rustykalnej sypialni

Na ścianach oraz na zbudowanych półkach umieszczono oryginalne dekoracje, które z racji materiału i tematu są dość ciężkimi: żeliwne klucze, elementy narzędzi rolniczych w towarzystwie romantycznych ptaszków i zwiewnych firan przy łóżku. Biel i rozbielony niebieski - piękne tło dla wyważenia ciężkości żeliwnych dodatków, sprawdziło się i tutaj. Wnętrze nie ma nic z ciężkości, jest przytulne i nawet nieco romantyczne.

Detale z żeliwa jako dekoracja sypialni

Detale z żeliwa na ścianie jako dekoracja sypialni, niebieskie drzwi
 
Strona z magazynu AD
  Rodzina na werandzie przed domem




A teraz inspirujące wnętrze, które zachwyciło mnie w lipcowym numerze Casa Facile Luglio 2014. Artykuł na stronie 78 przedstawia matkę i córkę: Annett i Ana: Mamma e Figlia, które razem aranżują przestrzeń tego domu, dbając o każdy detal i każdy szczegół, często tworząc je samodzielnie. Nie ma tu żadnej przypadkowości - dodatki idealnie dobrane, konsekwentna kolorystyka i styl.

Casa Facile okładka lipiec 2014

Casa Facile - artykuł o Mamie i córce oraz o pięknych wnętrzach ich domu

Zielona drewniana ławka, rustykalna dekoracja, ławka vintage

Casa Facile - artykuł o Mamie i córce oraz o pięknych wnętrzach ich domu

Wyjątkowe wnętrza domu w Casa Facile

Wyjątkowe wnętrza domu w Casa Facile

Wyjątkowe wnętrza rustykalne domu w Casa Facile

Oryginalne dekoracje w sypialni





I na koniec artykuł, który zachwycił mnie pomysłami DIY czyli po włosku FAI-DA-TE i feerią barw w Casa Facile Decor Luglio 2014. Cały magazyn jest kopalnią pomysłów na samodzielne wykonanie dekoracji, dodatków i opisane jest to w taki sposób, że nawet ja mogłabym chyba bym sobie z tym poradziła - tak myślę :)

Casa Facile Decor lipiec 2014 Fai da te czyli pomysły na DIY

Kolorowy camper, stary volkswagen

Pomysły na kolorowe DIY z tkanin

Relaks nad morzem na kolorowo

Pomysł na DIY z tkanin

Piknik na kolorowo, barwny piknik

Pomysł na DIY z tkanin

Feeria barw i kolorowe dodatki


W każdym z tych magazynów jest tyle pięknych wnętrz, tyle świetnych pomysłów na własnoręczne wykonanie dodatków, tyle ciekawych produktów i projektów, że mogłabym zamieścić tu setki zdjęć. Mam nadzieję, że to, co wybrałam, podobało Wam się tak samo jak mi i podobnie jak ja, miło spędziliście czas, oglądając te wnętrza.  :)))

Pięknego piątku dla Was :)
Pozdrawiam,
Magda

14 komentarzy:

  1. U mnie też zagościł magazyn AD :-))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))) od razu poleciałam zobaczyć :))) faktycznie! ach ta włoska prasa :) Ja niestety nie miałam możliwości zobaczyć poprzedniego numeru, zatem upraszam się o więcej zdjęć :)))) pozdrawiam :)))))))))))

      Usuń
  2. Kochana, dzięki Tobie znowu odbyłam podróż do Włoch:))) Pięknie!!! Ja również zakupiłam prasę wnętrzarską będąc w Toskanii ,a Casa facile mam ten sam co Ty, również zwróciłam uwagę na artykuł i wnętrza o których piszesz:))) Jestem zachwycona Włochami, architekturą, klimatem, wnętrzami, to zdecydowanie moje klimaty:)))
    Dziękuję Ci za tę ponowną wirtualna podróż i serdecznie Cię pozdrawiam przy filiżance kawy z kafietry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam Agato u Ciebie relację z podróży - piękne miałaś wakacje :)) Ja marzę o Toskanii. Najwyraźniej ciągnie nas do tych samych klimatów - i Toskania i te same gazety :)))) buziak Kochana :****

      Usuń
  3. Zazdroszczę takiej dostawy ;) przeglądałabym i przeglądałąbym i nie byłoby końca :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och ja też przeglądam, przeglądam, przeglądam :)))) :**

      Usuń
  4. super wpis, bardzo ciekawy i inspirujący, zazdroszczę pism
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie i pozdrawiam serdecznie! :)))))

      Usuń
  5. Chociaż zwiedziłam kawał świata, to Włochy zawsze będę wspominała z sentymentem chociażby dlatego, że to była moja pierwsza wyprawa. Cały miesiąc od rana do nocy zwiedzaliśmy Rzym wzdłuż i wszerz. Spanie pod gołym niebem i wiele innych niezapomnianych atrakcji z kilkoma groszami i paczką przyjaciół.
    A gazetki zawsze inspirują i pobudzają wyobraźnię, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzym jest piękny, a takie wspomnienia, jakie masz Ty, są chyba najpiękniejsze - nie w luksusowych hotelach, ale w podróży prawdziwej poznać można prawdziwe Włochy :) Pozdrawiam serdecznie :)))

      Usuń
  6. super gazetki ;))))
    wybieram dom Matki i Córki :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne te łoża nad basenem...
    Jak by powiedział mój Rirunio, kto bogatemu zabroni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te łoża są fantastyczne :))))) i jaki widok z nich piękny na te drzewa :)))

      Usuń

Za każdy pozostawiony ślad pięknie dziękujemy :) Blog żyje dzięki Waszym komentarzom :)