środa, 28 maja 2014

Balkonowe meble. Stoliki, krzesła i poszukiwania mebla idealnego. Outdoor Spaces.

Wczorajszy wieczór przeleciał pod znakiem poszukiwań. Szukałam stolika na nasz balkon. Okazuje się, że jest w czym wybierać, ale takiego, o którym mogłabym powiedzieć, że Mój Ci On - nie znalazłam. Jednak mam kilka typów, nad którymi się zastanawiam.

Stolik musi być niewielki, żeby tej naszej przestrzeni nie przytłoczył, najlepiej lekkiej konstrukcji. Podobają mi się i drewniane i metalowe, i okrągłe i kwadratowe, i białe i czarne :) I co tu robić?  Jutro jedziemy z Sebastianem do ogrodniczego, wybrać jakieś niewielkie drzewko - we wczorajszym poście Lampiony i detale na balkon, widać, że na balkonie tymczasowo zamieszkało drzewko z salonu. Zamieszkało i robi za gaj oliwny :) Ale mam obawy, że upalne dni mogą je mocno nadwyrężyć, zatem chcemy znaleźć drzewko typowo zewnętrzne.

Przy okazji chciałabym kupić również właśnie stolik i być może krzesła. W piątek przylatuje na weekend Tato i miło byłoby planowanej konsumpcji oryginalnego salami, które własnoręcznie robi mój wujek i pesto, które z kolei własnoręcznie robi mój Tato (z bazylii ze swojego ogródka) i które jest pyyychaaa i nie do podrobienia, dokonać pod gołym niebem. Ewentualnie pod parasolem. A ten stolik, który mamy, jest po prostu za niski, żeby zjeść wygodnie. Chociaż Tato, gdy przyleciał na weekend, dwa tygodnie temu, zażyczył sobie na kolację zwykłą kiełbasę na gorąco z musztardą sarepską, a tę w zasadzie można zjeść, trzymając talerz w dłoni. Brakuje mu takich polskich smaków. A nam z kolei typowo włoskich, które można skosztować tylko tam, bo to, co oferują polskie sklepy, niestety średnio się ma do tego, co jada się we włoskich domach. Czyli Tato wsuwał polskie, tradycyjne danie kolacjowe, którego mu w Mediolanie brakuje, a my makaron z pesto, które możemy konsumować na okrągło :)

Zatem wieczorem siadłam i rozpoczęłam poszukiwania stolika idealnego. Najchętniej widziałabym u nas coś takiego, jak na poniższym zdjęciu, jednak zważywszy na metraż, takie meble mogłyby nieco przytłoczyć nasz balkonowy ogródek:

Drewniane meble ogrodowe, meble vintage, stół vintage, krzesła vintage, aranżacja ogrodu




Czyli szukałam czegoś lżejszego. Zaczęłam oczywiście od  inspiracji i od razu zachwyciły mnie meble o konstrukcji ażurowej, bo wyglądają bardzo klimatycznie, ale... czy są wygodne?
 
Ażurowe meble ogrodowe, inspiracja aranżacji ogrodu i balkonu, meble prowansalskie, stół i krzesła prowansalskie

Ażurowe meble ogrodowe, inspiracja aranżacji tarasu i balkonu,  stół i krzesła prowansalskie


Ażurowe meble ogrodowe, inspiracja aranżacji ogrodu i balkonu, meble prowansalskie, stół i krzesła prowansalskie

Ażurowe meble ogrodowe, inspiracja aranżacji ogrodu i balkonu, meble prowansalskie, stół i krzesła prowansalskie
 
Ażurowe meble ogrodowe, inspiracja aranżacji ogrodu i balkonu, meble prowansalskie, stół i krzesła prowansalskie



Mając podejrzenia, uzasadnione zresztą, co do tego, że komfort siedzenia, nie należy do najwyższych, porzuciłam (z niemałym trudem) zamysł zakupu ażurowych piękności i przeszłam do szukania mebli drewnianych lub stabilnych metalowych. Znalazłam za całkiem fajne pieniądze (399 zł) komplet Nordic, który mogłabym pomalować na biało, trochę poprzecierać, dołożyć miętowe skarpetki... jak myślicie? Stolik ma 100x75 - czy nie będzie za duży? Ławka też wygląda na 100 cm, ale czy wygodna i stabilna? Trzeba jutro podjechać i się przymierzyć.

Popatrzcie:

Drewniane meble ogrodowe, inspiracja aranżacji w ogrodzie


W Ikei znalazłam natomiast taki stolik:

Czarny stolik Lacko ikea
Stolik Lacko w wersji czarnej
  
i wersja biała:
Biały stolik lacko z ikei


Musimy na niego zerknąć, jak prezentuje się na żywo. I czy są jakieś krzesła do kompletu, chociaż w zasadzie.... to zakup krzeseł pilny nie jest: od kilku lat wysiadujemy bardzo wygodne krzesła reżyserskie, które można by było przemalować na biało lub miętowo i budżet podratowany :)

Na tym jednak poszukiwań nie skończyłam i powędrowałam na Westwing, gdzie trwa kampania Industrialny Vintage  i zobaczcie jakie cuda znalazłam. Gdybyśmy mieli chociaż 1 metr więcej na głębokość balkonu, nie wahałabym się ani chwili, a tak waham się, bo stolik ma średnicę 100 cm, więc jest duży, może za duży do nas. Jednak czy nie jest cudny??? Reklama nie reklama, ale  z całą odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że wszelkie industrialne kampanie na Westwingu są po prostu niesamowite i chyba najbardziej właśnie je lubię. Zawsze można znaleźć coś, czego nie ma w innych sklepach i co na dodatek jest w całkiem fajnej cenie.


Metalowe krzesło, metalowy stół, industrialne meble, meble na balkon,  stół okrągły na balkon



Ale znalazłam tam też stolik odpowiedniejszych rozmiarów, który jest po prostu boski i świetnie się wpisuje w moją wizję naszego balkonu: ma średnicę 51 cm i wysokość 62 cm. Byłby chyba idealny, ale zastanawiam się czy nie jest nieco za ciężki w odbiorze?

Okrągły industrialny stolik z metalu, okrągły stolik na balkon,
Stolik Industrial



Taki stolik Belldeco znajdziecie tutaj: stolik Bistro Belldeco




Dzisiaj szukam dalej, chociaż najbardziej pochłaniają mnie inspiracje ogrodowych przestrzeni, już zaaranżowanych. Siedzę i podziwiam i oddaję się marzeniom... Zatem na koniec dosłownie szczypta tych inspiracji, które mnie dzisiaj zachwycają, a które jednak wymagają dużo, dużo większej przestrzeni, niż ta, którą my dysponujemy. Ale jak miło popatrzeć i pomarzyć :)


Meble ogrodowe, inpsiracja aranżacji tarasu, stół ogrodowy, krzesła ogrodowe

Piękna aranżacja tarasu, meble ogrodowe, kwiaty doniczkowe na taras

Klimatyczna aranżacja stołu w ogrodzie, drewniane meble ogrodowe, drewniana ławka ogrodowa, jak nakryć stół  w ogrodzie


Dobrego dnia Wam życzę dzisiaj :)
i pozdrawiam!
Magda


źródła zdjęć: Westwing, pinterest, Obi, Ikea

41 komentarzy:

  1. och... to ostatnie zdjęcie sprawiło że się rozmarzyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zakupiłam ponad miesiąc temu na promocji w Nomi zestaw mebli Nordic za 280zł. Wadą są widoczne wkręty łączące elementy mebla (nie czarujmy się w takiej cenie nie oczekujmy cudów wykończenia), więc zanim je pomalowałam musiałam to zaszpachlować. Ławka jest dwuosobowa. Nie mam jeszcze zrobionych zdjęci całego kompletu ale ławka była z nami na targach http://4.bp.blogspot.com/-UGgwmhJm_4w/U2vWKukuKOI/AAAAAAAAByg/eLqO9Q__Mn0/s1600/10277772_712400005486869_3228756582124618124_n.jpg
    Ja jestem zadowolona choć sporo czasu zajęło malowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurcze! Toż to o ponad 100zł drożej w tym obi jest! U Ciebie ławka wygląda super i w ogóle fajne zdjęcie :))) Tylko, że mnie chyba by denerwowały te widoczne wkręty, więc jestem Ci wdzięczna, że o tym napisałaś :))))) pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Te z Nomi mam wrażenie, że są odrobinę wyższe i takie zgrabniejsze. Fakt cena sprawiła, że się zdecydowaliśmy na zakup

      Usuń
    3. Nie dość, że tańsze to jeszcze zgrabniejsze, z obi rezygnuję zatem. Dzięki raz jeszcze :)

      Usuń
  3. To masz niezłą zagwozdkę ;-)...te kute też mi się baardzo podobają...bo ja takie klimaty lubię ;-)...Ciekawa jestem co wybierzesz. Udanych zakupów Kochana ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olu :) a zagwozdkę mam faktycznie i czasem tak jest, że jak się nie mogę zdecydować na jakiś wariant, to nic nie kupuję, bo boję się, że jak coś wybiorę, to będę potem żałowała, że nie to wybrałam :) ale teraz musi być inaczej :) buziaki i dobrego dnia :****

      Usuń
    2. To ja mam tak samo...a jak się na coś zdecyduję to zaraz trafiam na coś co jest idealne i muszę zawsze żałować potem ;-)

      Usuń
    3. Jakbym o sobie czytała :)))))

      Usuń
  4. inspiracje wspaniałe, życzę znalezienie stolika idealnego:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)))) i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Ja bardzo lubie drewniane stoliczki i siedzonka :) ale i te ażurowe zawsze przyciągają moje oko, sa takie klimatyczno-romantyczne, że aż trudno się im oprzeć.
    Powodzenia w szukaniu Madziu :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drewniane na pewno wygodniejsze, a ja też je bardzo lubię, więc może stolik będzie i drewniany, bo krzesła reżyserskie są drewniane, więc byłby komplet :) Buziaki Marysiu :****

      Usuń
  6. Kochana trzymam kciuki za znalezienie tych wymarzonych A co do stolika lacko z Ikei to też na niego zerkałam choć dla Nas ciut za duży był i kupiliśmy inny jeszcze tańszy--- jakieś ok 80zł też jest biały tyle że gładki bez wzorków , okrągły :) z 3 nóżkami i półką :)) widać go na fotkach wpisu o Naszym ogrodzie - jest on z serii nie ogrodowych mebli tylko stoliki do kawy, nocne - też jest metalowy i nazywa się lindved :)) he he taki zakup i sprawdza się
    dziekuje za dobre słowo :))) całuje i tule do serducha:)))))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu :) zobaczę też te stoliki, o których piszesz - dzięki za namiar :) buziaki wysyłam raz jeszcze i trzymaj się!!!! :***********

      Usuń
  7. Często do Ciebie zaglądam ale czasu brak na komentowanie , ale się postaram, ponieważ bardzo u Ciebie miło. Kibicuję w powodzeniu sklepiku.
    Sama szukam jakiejś ławki, może na taras, może do wejścia, i stołu, nie jest to łatwe. Grzebię w necie w poszukiwaniu inspiracji i u Ciebie piękne zdjęcia, pozdrawiam i jestem ciekawa na co się zdecydujesz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zaglądasz, brak czasu rozumiem - gdzie on ucieka? Dziękuję za kibicowanie - to wiele dla mnie znaczy :))))) nie jest łatwo znaleźć wymarzone meble, mimo, że tyle inspiracji. Ale jak szuka się już czegoś konkretnego, czegoś pod siebie, to nie wiadomo co wybrać :) pozdrawiam serdecznie :))))

      Usuń
  8. Ja też zawsze zaczynam od inspiracji ale czasami wydajemi się że tojest błąd bo póżniej nie umiem znaleźć fjanych rzeczy za rozsądną cenę a na inne nie mogę patrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to bardzo trafna uwaga! Być może dlatego często gdy szukam czegoś, zaczynając od inspiracji właśnie, nic potem z tego nie kupuję, bo nie umiem się zdecydować. Ale z drugiej wielokrotnie podpatrzę coś ciekawego, wymyślę coś innego, więc i tak wychodzi na plus :) Pozdrawiam :))))

      Usuń
  9. Podobają mi się mebelki balkonowe drewniane chociaż te metalowe także mają urok,takimi tez bym nie pogardziła ;p
    Ja zakupiłam drewniany stolik na balkon malutki na Westwing, a mąż jak go zobaczył zapytał czy to taboret ;p
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam Twój stolik i bardzo mi się podobał. Też mogłabym taki mieć :) jak go zobaczyłam u Ciebie, to szukałam potem na Westwing, ale już się nie pojawił :( pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  10. upoluj coś co naprawde ci się spodoba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki zamiar właśnie mam :) pozdrowienia!

      Usuń
  11. Ale cudne zdjecia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Przepiękne te aranżacje...rozmarzyłam się:) A stolik upolujesz na pewno cudny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobają :)))) ściskam Cię serdecznie :)

      Usuń
  12. A ja tak nietypowo i z innej beczki ;) - odebrałam dziś paczuszkę z poduszką z Waszego sklepu. Bajka ! Dziękuję :D ... i pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow!!! To Ty?? :)))) Ale mi miło :)))) i tak się cieszę, że Ci się podoba - bardzo się cieszę!!! Nie mogłaś mi sprawić lepszej niespodzianki :)))) Bardzo Ci dziękuję ja :) super!!!!!!!!! buziaki :*************

      Usuń
  13. Cóż wybór faktycznie nie jest łatwy, wszędzie bowiem mnogość stolików i krzeseł... znajdź tu człowieku taką wymarzoną perełkę dla siebie. Nie wiem jak jest u Ciebie, ale ja im więcej przedmiotów obejrzę,tym większy mętlik mam w głowie i decyzja znacznie trudniejsza. Mam jednak nadzieję,że znajdziesz coś dla siebie i poczujesz od razu "miłość od pierwszego wejrzenia":))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak mam! Im więcej inspiracji oglądam, tym bardziej odczuwam brak ogrodu lub chociaż tarasu większego, takiej przestrzeni z brzózkami, własną trawą i kwiatami w ziemi. Dzisiaj przy okazji szukania drzewek, będziemy oglądać i stoliki właśnie, może jakaś ławka się znajdzie też. Mam nadzieję, ze "akcja" nie zostanie odwołana z powodu deszczu. Czy kiedyś przestanie padać? Buziaki Ewuś :****

      Usuń
  14. Piękne inspiracje...choć wybór nie jest łatwy, to z pewnością świetnie sobie poradzisz i wybór będzie właściwy, po prostu słuchaj swego serca, tego co podpowiada Ci Twoje wewnętrzne ja i z pewnością bedzie super:))) Ja tak robię, i naprawdę zawsze jestem zadowolona z wyboru, dobrze czuję się i w swoim ogordzie i w swoim domu:))) Zapraszam serdecznie http://murawskaagata2.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaglądam do Ciebie, ale mam problem z dodaniem Twojego bloga do listy, nie wiem dlaczego. Pięknie masz w swoim ogrodzie, a altana jest magiczna - te zasłony.... marzenie :) chciałabym mieć tyle miejsca - pięknie je urządziłaś :))) Pozdrawiam i dobrego dnia :)

      Usuń
  15. Mamy taki stol jak na pierwszym zdjeciu, mojego meza dziadek go robil. Stol juz jest na emeryturze, jak by go pomalowac, odpicowac to ma potencjal :) mam nadzieje ze kiedys bede miala okazje to zrobic jak juz bede swoje mieszkanie czy taras urzadzac. Piękne inspiracje. Ten komplet który wybralas, po przemalowaniu i z odpowiednimi poduszkami bedzie na pewno uroczy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic tylko zazdroszczę tego stołu. Dla mnie byłby idealny! Sebastian przed chwilą zaproponował, że może na giełdę staroci jutro rano pojedziemy i może udałoby nam się znaleźć jakąś perełkę. Tylko czy w tym deszczu ona się odbędzie? Pozdrawiam serdecznie :)))) Miłego czwartku!

      Usuń
  16. Ja też właśnie bardzo żałuję, że te mebelki ażurowe nie są zbytnio wygodne bo bardzo mi sie podobają. I tak naprawdę choruję na nie od dawna:/ Ale cóż oprócz wyglądu liczy się też komfort;) Życzę Ci byś szybko znalazła swoje wymarzone mebelki:) Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)))) te ażurowe wprowadzają wyjątkowy klimat i tak naprawdę nic więcej nie potrzeba. Ale wizja wpijania się tu i ówdzie tych pięknych ażurków zdecydowanie odstrasza :) Ściskam Cię serdecznie :) Dobrego dnia i buziaki :***

      Usuń
  17. Ostatnie zdjęcie marzenie. trzymam kciuki za poszukiwania:)
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda - bajka po prostu :) Dziękuję i pozdrawiam serdecznie bardzo :))))

      Usuń
  18. Piękne aranżacje ogrodów. Pozdrawiam i zapraszam do mnie Zosia.

    OdpowiedzUsuń

Za każdy pozostawiony ślad pięknie dziękujemy :) Blog żyje dzięki Waszym komentarzom :)