środa, 30 kwietnia 2014

Balkonowe pomysły. Wiszące ławki, hamaki na balkonie versus krzesła. Balcon Ideas.

Cóż może robić zapracowany człowiek, który o 1.00 w nocy siedzi przed komputerem. Ano może grać w kulki na fb, może rujnować domowy budżet zakupami w empiku, a może tez przeglądać platformy zakupowe i polować na okazję w nadziei na wyjątkową aranżację balkonu :)

Wiosna jest, cieplejsze dni coraz bliżej, trzeba nam zatem organizować balkon, na którym to spędzamy te pół roku niemal. W tym roku wymyśliłam sobie białą ławkę i hamak. 

 I taka mam koncepcję, by ta ławka była zawieszona tak jak tu:

Wisząca ławka na balkonie, aranżacja balkonu


Czy myślicie, że taką ławkę, lub taki hamak, jak poniżej można przymocować do balkonu sąsiadów powyżej? Nie wyrwie im się żadna dziura? Z przyzwoitości pominę wagę naszej Rodziny i osobno i w komplecie. Czy Ktoś z Was ma może takie Coś na balkonie?

Fotel hamakowy Roin Duet I znaleziony tutaj (na Westwing ofkors)



Balkon nasz nie jest ogromny, nie jest nawet bardzo duży. Ma 5 m2, ale taki fajny kształt, że jest na nim masę miejsca! A ile osób tam się może zmieścić razem z dwoma futrami, stolikiem, krzesłami, parasolem i masą kwiatów! 5 m2 to całkiem sporo. Przez pół roku mamy tam ogródek, a wieczorami nawet ogródek piwny :)

A może wystarczą zwykłe krzesła, też wyglądają pięknie. Tylko co z wygodą i ze stuprocentowym relaksem, gdy brak poręczy, do której można by przytulić zmęczoną, całym dniem, głowę :) Kiedyś mieliśmy takie krzesła, nie były za wygodne do dłuższych posiedzeń. Jednak trzeba im przyznać, że wyglądają bardzo klimatycznie :)







Leżaki mogą okazać się całkiem wygodne :)





A tu proszę: zwykłe skrzynki: myślicie, że wytrzymają ciężar człowieka, czy to tylko tak dla dekoracji?




Tu z kolei mam pytanie: co to jest? Wygląda naprawdę bardzo przytulnie i nic tylko się rzucić z książką :) Ale z czego właściwie to jest? Zwróćcie też uwagę na podłogę na tym balkonie: marzenie :) jak na prawdziwej werandzie!





A to coś dla naszych Futer :) Piękna oaza zieleni i chyba całkiem wygodne fotele :) 
Podłoga obłędna!







I takie mam marzenie, że gdy już zamocuję ten hamak lub tę ławkę, lub nawet gdy poustawiam nasze zwykłe, stare krzesła, zapalę lampiony, to przydałby się taki oto donosiciel:



A jak u Was? Macie już jakieś plany na aranżację balkonów i werand w tym roku?



buziaki :*
I Dobra Energią się tradycyjnie z Wami dzisiaj dzielę :)
Magda

źródło: Westwing, Pinterest

44 komentarze:

  1. Piękne te aranżacje!!! Nic tylko odpoczywać, relaksować się, chwytać chwilę...U mnie też pomysłów na aranżację tarasu nie brakuje. Część z nich już realizuję i z pewnością w swoim czasie pochwalę się nimi u siebie. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem tych pomysłów jest aż za dużo i trzeba się mocno zastanawiać, które z nich realizować :) sezon balkonowy uwielbiam i jako, że spędzamy na nim naprawdę masę czasu w tym okresie, zawsze sprawia mi ogromną przyjemność urządzanie go. Ciekawa jestem Twoich pomysłów i czekam z niecierpliwością :) buźka!

      Usuń
  2. Prześliczny, urzekający tekst, pięknie piszesz, do tego fantastycznie zilustrowany. Przeniosłaś mnie do cudnej "balkonii" - marzenie! pozdrawiam, a.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci serdecznie, gdy czytam takie słowa, nie ma zlituj i rumieńce murowane :) Ślicznie pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Ja też ostatnio mam na tapecie temat balkonu ;p Z tym,że mój jest baaardzo mały,nad czym ubolewam niezmiernie a w dodatku naokoło inne balkony i blok na przeciwko ;p Zero intymności.Myślałam o zamontowaniu po bokach takich drewnianych-nie wiem jak to nazwać-kratek,na których można by też sobie powiesić kwiaty.
    Taka wisząca ławka lub hamak to świetna sprawa!
    Niech moc będzie z tobą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że im balkon większy, tym lepiej, ale nawet na małym można wyczarować ogród :) my wprawdzie ani balkonów dookoła nie mamy, ani bloku na przeciwko, nasze są dwupiętrowe i tylko sąsiad jeden na górze ma balkon, ale nad nami, więc nie ma nawet, jak zajrzeć. Jednak i tak zamontowaliśmy sobie wiklinkę wyższą od barierek, by tę intymność mieć większą. Też myśleliśmy o kratkach, ale padło na wiklinkę - lepsze maskowanie :) Dziękuję za Moc :) i dzielę się nią z Tobą z ogromną przyjemnością :) buziaki gorące!

      Usuń
  4. Madziu, temat bardzo na czasie u mnie ;-) aż wstyd się przyznać ale od kiedy mamy mieszkanie czyli to już będzie 4ty sezon letni - na naszym balkonie nic się nie działo poza położeniem płytek i zamontowaniu dodatkowych drzwi z siatką coby zabezpieczyć nasze chłopaki. Balkon mam nietypowy bo częściowo zaokrąglony, ale całkiem sporawy. Od co najmniej 2 tygodni buszuje po sieci, szukam inspiracji i balkonowych akcesoriów i roślinności:-) Też myślałam nad taką zawieszoną ławeczką, ale i ja mam wątpliwości czy aby nie urwiemy balkonu nad nami hihi. Więc najprawdopodobniej będzie to 'tradycyjna' ławeczka - biała lub czarna plus dużo koszy, ceramicznych i betonowych donic z bukszpanami hortensjami i inną zieleniną ;-) Do tego zwiewne białe zasłony upięte na rogach kilka lampionów ... oby w tym roku udało mi się te plany zrealizować :-)
    Uściski przesyłam:-) i dużo głasków dla Futer :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ roztoczyłaś przede mną magiczny obraz :) pięknie będzie u Ciebie :) my balkonu nie zabezpieczaliśmy, bo nasze futra jakieś nielotne są :) a i wiklinkę mamy wysoką, więc dodatkowa barierka. Jedyne co, to leżakują na krzesełkach :) ta wisząca ławeczka mnie kusi strasznie lub hamak, ale nie wiem, czy bym miała przyjemność z tego, bo bym chyba cały czas myślała, czy się nie urwie :) uściski posyłam i głaski dla Futrzastych :) buziaki :***********

      Usuń
  5. No to dałaś mi teraz do myślenia z tą ławką!!!! Wspaniały pomysł...juz ja widze u siebie i jak sobie tak huśtam sie na niej z ksiażką i kocykiem i lampka wina....hmmm...temat wart przemyślenia, tylko co ja zrobię z tymi mebelkami co juz mam????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ławka, książka, kocyk i lampka wina - marzenie :)))) buziole!

      Usuń
  6. ta ławka wygląda świetnie ....całe życie pod górkę tylko człowiek ma z tymi decyzjami....u nas sąsiadów nad brak,ale ławka zajęłaby mi cały balkon!!!!!!! :)))))))))i masz człowieku tak źle i tak niedobrze :))) ale taka ławeczka mały materacyk w fajnej tkaninie żeby wygodniej było i można nawet poleżeć i żyć tysiącem żyć do woli :)))))) buziole !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas na szczęście taki układ tego balkonu, że ławkę można by było ustawić bez komplikacji. Na to poduchy i leżeć, leżeć, leżeć :) ściskam mocno!

      Usuń
  7. taka wiszaca lawka to jest cos:))fajny pomysl:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) kusi, kusi :) i wygląda fajnie, tak klimatycznie i pobujać się można :) buziak!

      Usuń
  8. Madzia takie inspiracje to ja lubię ;-)...u mnie w tym roku meble robi mężuś według mojego projektu... a więc będzie dosyć prosto ;-)... Chciałam takie krzesełka z Ikea... ale chwilę posiedziałam i niewygodne jak nie wiem co ;-). Buziaki i mnóstwo siły dla Was i jeszcze więcej radości ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie krzesełka - masz rację, że bardzo niewygodne, więc chyba nie ma co stawiać tylko na wygląd, w końcu tam się trzeba relaksować, a nie kości i inne ugniatać :) zazdroszczę mebli według własnego projektu - marzenie :) dziękujemy za buziaki, siłę i radość :) I przesyłamy też w ogromnej dawce do Ciebie :) BUZIAKI!

      Usuń
  9. wspaniałe inspiracje:)))ja też zastanawiam się jak urządzić swój balkon, w końcu go mam a nawet trzy!!! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WOW! Trzy balkony! Czy to nie za dużo szczęścia, jak na jednego człowieka ;) ? ściskam serdecznie :)

      Usuń
  10. myślę, ze nie tak łatwo urwac balkon ;_)) w domach tez wieszamy na sufitak jakieś wiszace fotele i daja radę, wiec balkon powinien sobie poradzić... oczywiscie warto poradzić się jakiegoś budowlańca co do systemu montarzu...
    inspiracje super!
    skrzynki raczej do ozdoby, natomiast ta leżanka to na pewno jakas ławka z poduchami.
    no to czekam na efekty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ta ławka z poduchami tez mnie kusi :) wygląda na wygodną, jakaś szersza chyba jest od standardowych. A ten balkon czy by sobie poradził? Fajnie by było :) serdeczności :)))))

      Usuń
  11. fajna hustawka ,ale raczej nie na balko z bloku moze byc problem , chyba ze sółdzielnia wyrazi zgodę ,ale kto wie taki donosiciel fajna sprawa , a na tam z djęciu to chyba zwykłe ławy szersze z materacami na siedziskach
    fajnie mieć duzy balkon
    pozdraiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My spółdzielni nie mamy, tylko Wspólnotę, ale chyba też zgoda musiałaby być. A te szersze ławy też fajnie wyglądają - na wygodne przede wszystkim :) pozdrawiam ślicznie :)

      Usuń
  12. cudne inspiracje!!!! pięknie to wszystko wygląda, marzenie taka weranda, a nie tylko balkonik ;p
    ale ja tak sobie myślę, że z tymi aranżacjami to jest tak, pięknie wyglądają na zdjęciu, ale czy są wygodne? np. takie krzesełka?
    to dla mnie taki wybór jak, szpilki? /piękne, super noga wygląda/ czy tenisówki? /wygodne, można chodzić godzinami, jeździć na rowerze/
    i wybieram tenisówki, też mogą pięknie wyglądać i są super wygodne :)))))
    czyli wybieram wygodne krzesła, aranżację balkonu na jeden sezon, białe i różowe pelargonie już posadzone, stolik już jest, lampionik też i sezon można uznać za otwarty :))))))))

    buziaki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wybieram tenisówki - zawsze i bez mrugnięcia okiem :) jak ja Ci zazdroszczę tych pelargonii posadzonych :) My stolik tez mamy tymczasowy (od dwóch lat) i szukamy odpowiedniejszego. Przede wszystkim wyższego, żeby wygodnie można było zjeść. I buziaki ogromniaste dla Ciebie :))))))))

      Usuń
  13. Cudowne inspiracje i nie wiadomo co wybrać :) My tez mamy zagwozdkę z tym co nam wolno na balkonie - czy np. możemy wywiercić dziurę w ścianie, żeby coś przymocować, bo to jednak 8 piętro, więc czasami wieje ;) Niestety wychodzi, że w sumie mało wolno robić na balkonie, ale najlepiej zrobisz kontaktując się z administracją budynku :)
    Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 8 piętro to faktycznie wysoko i trzeba rozważnie dobierać to, co na wiatr podatne :) my na 1 mieszkamy. Monika weekendu bardzo miłego dla Was również :)))))

      Usuń
  14. Bardzo podobają mi się ławeczki w kącie. Super to wyglada, szczególnie z masą poduszek. Fajne rozwiązania pokazałaś Madziu, gdyby tylko u mnie jeszcze cieplej się zrobiło. Słyszałam , ze w Polsce piekna pogoda to i mam nadzieje majówka Wam się uda :)))
    Miłego dnia Kochana, buziaki ślę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta masa poduszek wygląda super, takie różne, kolorowe, mięciutkie :) jutro ma być pięknie, ale w sobotę deszcz. Nic nie szkodzi, ja odpoczynek zaplanowałam sobie właśnie na jutro :) Marysiu już wieczór, zatem dobrego wieczoru dla Was :)

      Usuń
  15. Huśtawkę lub hamak to i ja bym sobie zażyczyła w ogrodzie:))))) znajomi maja fajna na swoim takie jajo na wygiętym pałąku:)))))))) inspirujące przykłady :)))) aż miło się ogląda:) u nas cd decyzji co zrobić z tym urlopem hehe zostać czy wyjechać ale tak jak już pisałaś Kochana najważniejsze że razem będziemy :))))

    buziaki i słonka mnóstwo w długi weekedzioch :)))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak - najważniejsze, że razem :) jak razem, to każde miejsce na ziemi dobre :) widziałam takie hamaki, o których piszesz - rewelacja! Tylko do tego to juz naprawdę duży balkon lub ogród właśnie. Madziu pięknego weekendu, gdziekolwiek będziecie :)))))))))) buziaki! :******************************

      Usuń
  16. Piękne inspiracje balkonowe nam pokazałaś, ja zrelaksowałam się już samym patrzeniem na nie:))Cudownie byłoby posiedzieć w takich miejscach pełnych kwiatów i ciepłego słońca, do tego jakieś miłe towarzystwo, również pod postacią książki i mogę w takim miejscu przesiedzieć całą majówkę:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, jak na nie patrze, to się relaksuję :) Słoneczko, mnóstwo kwiatów, dobra dusza przy boku :) Przepis na weekend marzenie :) Ewuś buziaki śle ogromne!

      Usuń
  17. Fotelo-hamak mam ale będzie wisiał w ogrodzie bo mój balkon nic a nic nie jest ruszony,może uda mi się za dwa lata...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogród to idealne miejsce na taki relaks :)) zazdroszczę :))) buziaki!

      Usuń
  18. Ławeczka z pierwszego zdjęcia cudna :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ciekawe rozwiązanie ze skrzynkami ... tylko co z tym ciężarem :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym ciężarem to same problemy są :)))))))

      Usuń
  20. Świetny ten hamakowy fotel z Westwinga:) A mnie też wzięło na bujanie na świeżym powietrzu- więc zajrzyj jak masz ochotę i będziesz mieć chwilkę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten fotel bardzo mi się podoba - wygląda na niesamowicie wygodny i świetne kolory :) nic tylko tak sie nim otulić i bujać :) pewnie, że zajrzę :)

      Usuń
  21. Aranżacja balkonu z kotem wymiata. Jest bombowo i tak jak lubię :)
    Sciskam,
    Wiola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kot podstawą udanego relaksu :))) serdeczności Wiolu :)

      Usuń
  22. Na moim królują skrzynki i palety, już niedługo pokaże na blogu :))))))))

    OdpowiedzUsuń

Za każdy pozostawiony ślad pięknie dziękujemy :) Blog żyje dzięki Waszym komentarzom :)